صادرات فلزات اساسی در ده ماهه امسال با ۵/۳۱‌درصد افزایش به رقم ۱‌میلیارد و ۷۲۸‌میلیون و ۸۵۷‌هزار دلار رسید. در این مدت ۶/۹‌درصد از وزن و ۸/۱۳‌درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی کشورمان به صادرات فلزات اساسی اختصاص یافت.

براساس این گزارش میزان وزنی صادرات فلزات اساسی ۲‌میلیون و ۵۸۹‌هزار و ۳۳۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵‌درصد افزایش یافت.

بیشترین میزان صادرات در زیرگروه کالایی فلزات اساسی به صادرات آهن‌آلات و فولاد اختصاص یافت.

در این مدت ۹۳۴‌میلیون و ۱۳۵‌هزار دلار از صادرات در این بخش مربوط به صادرات آهن‌آلات و فولاد بود که ۴/۷‌درصد از ارزش کل صادرات در این بخش را دارا بود.

پس از آهن‌آلات و فولاد، صادرات شمش مس، مصنوعات مسی، آلومینیوم ساخته شده به ترتیب با ۴/۲، ۸/۱ و ۵/۱‌درصد از ارزش کل صادرات بخش فلزات اساسی بیشترین میزان را دارا بودند.

در این مدت ۳۰۳‌میلیون و ۳۶۴‌هزار دلار شمش مس، ۲۲۷‌میلیون و ۵۸۰‌هزار دلار مصنوعات مسی و ۱۹۳‌میلیون و ۵۰۳‌هزار دلار آلومینیوم ساخته شده به خارج از کشور صادر شد.

در ده ماه امسال همچنین ۵۶‌میلیون و ۲۷۶‌هزار دلار سایر مصنوعات فلزی و ۱۲‌میلیون و ۹۹۹‌هزار دلار فروسیلیس به خارج از کشور صادر شد.

در مدت یاد شده در زیرگروه کالایی فلزات اساسی صادرات آهن‌آلات و فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵/۵‌درصد کاهش داشت ولی صادرات بقیه اقلام صادراتی این بخش با افزایش روبه‌رو بوده است به طوری که در این مدت صادرات مصنوعات مسی ۱۳۰‌درصد، فروسیلیس ۱۱۷‌درصد، سایر مصنوعات فلزی ۷/۲۳ و صادرات آلومینیوم ساخته شده ۱۷‌درصد افزایش یافت.