بازارآلومینیوم داغ بود

گروه بورس فلزات- متوسط نرخ آلومینیوم در ۶ ماه گذشته در بازارهای جهانی و داخلی سیر صعودی پیمود. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد متوسط نرخ آلومینیوم در دی‌ماه سال‌جاری در بورس فلزات تهران به کیلویی۳۰هزار و ۶۱۱ریال رسید.

نرخ این فلز طی ۶ ماه گذشته سیر صعودی در پیش گرفته طوری که متوسط نرخ آن در مرداد‌ماه کیلویی ۲۶هزار و ۸۵۰ و در شهریور‌ماه، ۲۶هزار و ۵۸۳، در مهر‌ماه کیلویی ۲۶هزار و۲۵، در آبان‌ماه ۳۱هزار و ۴۷۰، در آذر‌ماه معادل ۳۰هزار و ۶۳۷ریال بود.

براساس این گزارش نرخ قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی که بر مبنای متوسط ماهانه قیمت‌ها در رینگ مبادلاتی بورس فلزات لندن (LME) است در دی‌ماه سال‌جاری با محاسبه نرخ ارز ۹هزار و ۲۱۷ریال معادل ۲۶هزار و ۸۰۳ریال بود. (قیمت ذکر شده با احتساب پرمیوم یعنی هزینه‌های ترخیص و کرایه حمل است).

بر این اساس در آذر‌ماه نیز آلومینیوم با متوسط نرخ ۲۶هزار و ۵۹۱ریال در رینگ مبادلاتی لندن مورد مبادله قرار گرفت.همچنین در آبان‌ماه با احتساب نرخ ارز ۹هزار و ۲۱۸ریال معادل ۲۶هزار و ۲۸۱ریال، در مهر‌ماه با نرخ ارز ۹هزار و ۲۱۳ریال معادل ۲۴هزار و ۸۸۴ریال، در شهریور‌ماه با احتساب نرخ ارز ۹هزار و ۱۹۰ریال معادل ۲۳هزار و ۶۶۴ریال و در مرداد‌ماه سال‌جاری با احتساب نرخ ارز ۹هزار و ۱۸۶ریال معادل ۲۳هزار و ۷۹۲ریال بود (ماخذ ارز در این گزارش بانک مرکزی است).

این گزارش حاکی است آلومینیوم طی ۶ ماه گذشته در حالی روند صعودی به خود گرفته که قبل از آن نرخ قیمت در رینگ مبادلاتی لندن و تهران با نوسان همراه بود.