«فولاد زاگرس» در سال ۸۳، حدود ۳۸هزار تن چدن مذاب تولید کرد که این رقم در سال ۸۴ به ۶۸هزار تن (معادل ۹۵درصد ظرفیت اسمی) رسید. مهندس محمد مهدی همت، مدیرعامل شرکت فولاد زاگرس، با اعلام این مطلب ظرفیت اسمی این شرکت را ۷۰هزار تن اعلام و اظهار امیدواری کرد که با تولید روزانه ۲۰۰ تن چدن و افزایش قیمت فروش چدن این شرکت در سال ۸۵ به سودآوری برسد.

وی افزود: این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که در برآورد اولیه توجیه اقتصادی مقرر شده بود که این شرکت با ظرفیت ۷۰هزار تن سودآوری نخواهد داشت اما با انجام یک سلسله عملیات همچون کنترل و کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و ... این مهم دست یافتنی است.مدیرعامل شرکت فولاد زاگرس، به طرح توسعه شرکت اشاره کرد و گفت: تولید سالانه ۳۰۰هزار تن فولاد با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰میلیارد تومان و نیزبا استفاده از منابع قراضه آهن و چدن از جمله عملیات مربوط به طرح توسعه شرکت خواهد بود.

به گفته همت، توجیه فنی - اقتصادی طرح توسط مشاوران آماده شده و عملیات اجرایی پس از تامین هزینه لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت. با اجرای طرح یاد شده، فولاد زاگرس خواهد توانست فولاد تولید شده را به کشورهای همسایه صادر کند.وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات موجود بر سر راه تولید اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن کارخانه در یک منطقه غیرصنعتی و به تبع آن بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل و نیز هزینه دور بودن از مراکز صنعتی کشور، سررسید وام‌های دریافتی در زمان ساخت کارخانه با وجود هزینه‌های بالای تولید از جمله مشکلات پیش‌روی این شرکت است.