صادرات میلگرد آجدار ترکیه به آمریکا در پنج ماه نخست سال ۲۰۰۶ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۰۵ بیش از دو برابر شده است.

به گزارش ایران سینا و به نقل از متال بولتن در پنج ماه ابتدای سال گذشته صادرات ترکیه ۲۲۹/۲۱۲تن بود در حالی‌که در پنج ماه نخست سال‌جاری این مقدار به ۴۴۸/۵۲۰تن افزایش یافت.

بیشترین مقدار صادرات ترکیه به کشور امارات متحده عربی بود که در طی این مدت امارات متحده بالغ بر ۴۲۶/۸۱۳تن میلگرد آجدار از ترکیه وارد کرد و این نشان‌دهنده این است، که خریداران امارات متحده عربی برای خرید آرماتور به منابع دیگر روی آورده‌اند. به‌دلیل پروژه‌های عظیم زیر ساختی خلیج فارس تقاضای این منطقه افزایش یافته است.

بنابر شورای همکاری خلیج فارس (GCC) مصرف سرانه فولاد اعضای این شورا در حال حاضر ۳۷۸کیلوگرم می‌باشد که این مقدار در جهان ۱۸۲ کیلوگرم است. در سال جاری آرماتور کارخانه‌های اوکراینی و چینی برای صادرکنندگان آرماتور ترکیه، که تلاش می‌کردند قیمت‌ها را برای خریداران خلیج‌فارس افزایش دهند، دردسرهایی به‌وجود آورد. کل ظرفیت محصولات فولاد نهایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از ۸میلیون تن در سال ۲۰۰۵ به ۲/۱۸میلیون تن در سال ۲۰۰۸ خواهد رسید. صادرات میلگرد آجدار ترکیه به بریتانیا از ۴۴۷/۲۲تن در پنج ماه نخست سال قبل به ۰۳۷/۳۵تن در سال جاری رسید.