معاون طرح و برنامه فولاد خوزستان از در دست ساخت بودن واحد تولید آهن اسفنجی این شرکت با عنوان زمزم۲ و راه‌اندازی آن در اواسط سال ۸۷ خبرداد. «عبدالمجید شریفی»، شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ظرفیت این واحد که احداث آن از یک‌سال گذشته شروع شده یک‌میلیون تن آهن اسفنجی است که تولید این واحد به همراه آهن قراضه برای ذوب در کوره‌های فولادسازی و ریخته‌گری استفاده می‌شود.

وی گفت: فاز نخست پروژه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۸۰۰هزار تن به نام «زمزم یک» در مرحله اول برنامه‌های توسعه‌ای شرکت بهره‌برداری شده که با بهره‌برداری فاز دوم آن، این پروژه تکمیل و یک‌میلیون تن مواد اولیه مورد نیاز فولادسازی در شرکت تامین خواهد شد.

شریفی، اعتبار اجرای فاز دوم پروژه را یک‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

معاون شرکت فولاد خوزستان در امور طرح و برنامه گفت: برنامه تولید شرکت تا پایان امسال دست یابی به تولید دو‌میلیون و ۴۰۰هزار تن است که درصدی از این میزان تولید مربوط به برنامه تولید در فاز نخست توسعه است که امسال جبران خواهد شد.

شریفی افزود: در فاز دوم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد خوزستان دست‌یابی به تولید ۳‌میلیون و ۲۰۰هزار تنی برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری پروژه پل ششم اهواز موسوم به پل فولاد در ۲۲ بهمن امسال خبر داد و افزود: هم اکنون این پل که دارای ۴۲۸متر طول و ۲۱ متر عرض است و در چهار باند احداث می‌شود، ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و افزون بر ۱۲۰میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

معاون طرح و برنامه شرکت فولاد خوزستان در عین حال از آمادگی شرکت برای واگذاری به بورس خبر داد و گفت: تا پایان امسال درصدی از فعالیت‌های شرکت به بخش‌خصوصی واگذار خواهد شد.

شرکت فولاد خوزستان از جمله شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد خام در کشور و منطقه خاورمیانه است که در ۱۰کیلومتری جاده اهواز- خرمشهر واقع شده است.

تولیدات این شرکت شامل اسلب، بلوم و بیلت است که سالانه حدود ۳۰درصد تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند.