تولید مس کاتد در مجتمع مس سرچشمه طی شش ماه نخست سال جاری به ۱۰۰۸۹۷تن رسید که هفت‌درصد بیش از برنامه پیش بینی شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید مس کاتد در شهریور ماه امسال در کارخانه پالایشگاه و لیچینگ مجتمع مس سرچشمه جمعا ۱۷۰۱۰تن بود که نسبت به برنامه پیش بینی شده این ماه ۵/۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

در شهریور ماه گذشته تولید کنسانتره در کارخانه تغلیظ سرچشمه بالغ بر ۵۴۵۶۱تن بود که با ۱۲درصد افزایش نسبت به برنامه پیش‌بینی شده، رکورد جدیدی در تولید این محصول از ابتدای راه‌اندازی تاکنون بر جای گذاشت. تولید شش ماهه این محصول در این مدت با شش‌درصد افزایش نسبت به برنامه پیش بینی شده به ۲۸۹هزار و ۴۶۳تن رسید.

بنا به این گزارش، میزان استخراج سنگ سولفوری در معدن مس سرچشمه طی شش ماه نخست امسال بالغ بر ۱۴میلیون و ۴۰۴هزار و ۴۱۲تن بود که از مقدار پیش بینی شده در برنامه تولیدی به میزان ده درصد پیشی گرفت. همچنین میزان استخراج در شهریور ماه امسال با ۲۱درصد افزایش نسبت به برنامه، به دو میلیون و ۷۵۱هزار و ۱۹۴تن رسید.

در شش ماه نخست امسال، کارخانجات ذوب سرچشمه و ذوب خاتون آباد توانستند مجموعا ۱۱۹هزار و ۵۸۳تن آند تولید کنند که دو‌درصد بیش از برنامه پیش بینی شده بود. میزان تولید آند در ذوب سرچشمه در شهریور ماه امسال به ۱۶۰۰۴تن رسید که ده‌درصد جلوتر از برنامه بوده است. تولید آند در ذوب خاتون آباد نیز ۳۶۱۵تن بود و این کارخانه به دلیل انجام تعمیرات اساسی (اورهال) نتوانست به تولید پیش بینی شده دست یابد.