معاون امور تولید سازمان صنایع و معادن استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۵۰هزار تن مواد معدنی به ارزش ۵۴۰هزار دلار از این استان صادر شد. به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی بلادی دیروز گفت: این میزان موادمعدنی شامل سنگ گچ، آهک و شن دانه‌بندی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد.

وی اظهار داشت: بیشترین مواد معدنی که در این مدت صادر شده، سنگ گچ به مقدار ۲۸هزار تن و به ارزش ۲۳۰هزار دلار بوده است.

معاون امور تولید سازمان صنایع و معادن استان بوشهر اضافه‌کرد: وجود بیش از چهارمیلیارد تن مواد معدنی شناسایی شده که ۲۵۰میلیون تن از این میزان را سنگ گچ تشکیل می‌دهد از جمله مزیت‌های استان بوشهر در بخش معدن است.

بلادی به وجود ۳۷واحد فعال سنگ‌شکن در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: ۷۰طرح ایجاد واحد تولید شن و ماسه نیز جواز تاسیس دریافت کرده‌اند که ۳۰طرح آن بین ۲۰تا ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، پرداخت هزینه زیاد برای تمدید قرارداد با اداره امورآب، نبود امنیت در واحدهای شن و ماسه و رکود فروش این محصول به‌علت صدور مجوز بیش از ظرفیت را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای معدنی در استان بوشهر ذکر کرد.

بلادی یادآورشد: برای حمایت از بازار فروش واحدهای شن و ماسه و ساماندهی این واحدها، تشکیل انجمن شن و ماسه استان بوشهر ضروری است.

معاون امور تولید سازمان صنایع و معادن استان بوشهر گفت: با تشکیل این انجمن موانع و مشکلات واحدهای شن و ماسه در قالب یک تشکیلات منسجم با اعضایی متخصص با هدف ارایه راهکارهای مناسب، سریع‌تر بررسی می‌شود.