قیمت‌های فولاد در ترکیه سال آینده در راستای روند بازار جهانی فولاد، طبق پیش‌بینی گروه مالی HSBC سقوط پیدا خواهد کرد. به گزارش سیما فلز: «ما احتمال می‌رود که تقاضای جهانی فولاد تا اواخر فصل سوم ۲۰۰۶ همچنان قوی خواهد ماند و در نتیجه به کمبود فولاد و رشد سریع قیمت‌ها خواهد انجامید. اما چرخه قیمت و تقاضا در سال ۲۰۰۷ تا حدودی به خاطر ظرفیت افراطی تولید در چین متحول خواهد شد.

یکی از عمده‌ترین دلایل مربوط به تخلیه ذخایر انبارها خواهد بود. این پدیده ناشی از رشد سریعتر مصرف نسبت به مصرف واقعی می‌شود که در خارج از چین با یک سرعت کمتر ۲‌درصدی در سال رو به رشد گذاشته است.

روند تخلیه ذخایر انبارها در اواخر امسال ممکن است منجر به سقوط تقریباً ۱۰۰دلاری قیمت شود، همان گونه که سال گذشته نیز شاهد بودیم، در سال ۲۰۰۷ نیز احتمالا شاهد یک سقوط ۲۰‌دلاری در قیمت‌های فولاد نسبت به امسال خواهیم بود. قیمت‌های ترکیه نیز تابع روند مشابهی خواهند بود. با عنایت به اینکه شرکت ارگلی (Eregli) می‌تواند به نوعی شاهد قیمت‌های بالاتری به علت موقعیت انحصاری خود باشد، احتمال می‌رود که در سال ۲۰۰۷ قیمت‌های فولاد به‌طور متوسط یک سقوط ۱۵‌درصدی نسبت به امسال داشته باشد. این امر ممکن است در عوض منجر به کاهش حاشیه سود شرکت ورق‌سازی ارگلی شود.

ناپایداری اخیر اقتصادی که ترکیه را با بالاترین کمبود فعلی نسبت به همه بازارهای نوپا و عدم جذابیت سرمایه‌گذاری مواجه ساخته است، همچنین باعث کاهش قیمت‌های فولاد خواهد شد. یک تحلیلگر ترکیه ای می‌گوید: «نرخ‌های بالای بهره موجب افزایش وام‌های املاک و مستغلات شده است که تقاضا برای فولاد ساختمانی را کاهش خواهد داد». «سطح پایین کنونی مالکیت مسکن به آن معنا است که ساختمان سازی ادامه خواهد داشته اما نرخ رشد آن همانند دوره بحران اقتصادی در ماه مه نخواهد بود».