هفته گذشته قیمت محصولات زنگ نزن سری ۳۰۰ آسیا به دلیل افزایش قیمت نیکل بالا رفت. به گزارش ایران سینا و به نقل از متال‌بولتن، قیمت ورق سیاه زنگ نزن گرم ۳۰۴ آسیای شرقی با ۱۰۰‌دلار افزایش به ۶۰۰/۳-۵۰۰/۳‌دلار در هر تن cif چین رسید. در حالی‌که قیمت کلاف سرد ۲B گرید ۳۰۴، ۲ میلی متری از ۹۰۰/۳-۷۰۰/۳‌دلار در هر تن cif چین افزایش یافته است. هر دوی این قیمت‌‌ها برای تحویل یک تا دو ماه است. پوسکو کره جنوبی بعد از اینکه نتوانست با قیمت‌های پیشنهادی قبلی مشتری جذب کند، قیمت پیشنهادی کلاف سرد ۲ میلیمتری ۲B گرید ۳۰۴ خود را به مشتریان چینی از ۲۰۰‌دلار در هر تن کاهش داد. قیمت فعلی این شرکت ۹۲۰/۳‌دلار در هر تن است. یک مقام رسمی‌گفت، قیمت داخلی چین بسیار پایین‌تر از قیمت‌های ما است و با قیمت‌های قبلی مشتریان از خرید امتناع می‌کردند.

میزان داد‌وستدها کم است زیرا خریداران هنوز در برابر قیمت‌های بالا مقاومت نشان می‌دهند. یک تاجر در ماکائو گفت، مشتریان ما سعی می‌کنند کلاف سرد را به قیمت بالای ۶۰۰/۳‌دلار در هر تن خریداری نکنند. به‌رغم رکود داد و ستدها بعید است که تولید‌کنندگان قیمت‌ها را پایین بیاورند. زیرا بهای نیکل هنوز بالا است. کارخانه‌ها همچنین می‌توانند یا در داخل فروش کنند و یا به اروپا، آمریکا یا آسیای جنوب‌شرقی صادرات داشته باشند.

زیرا حاشیه سود و تقاضا در چین بهتر می‌باشد. پوسکو به‌دلیل افزایش بهای نیکل قیمت تحویل داخلی سری ۳۰۰ را ۰۰۰/۱۷۰ون (۱۷۹‌دلار) در هر تن یا حدود ۵‌درصد افزایش داده است. هم اکنون کلاف گرم و سرد پوسکو به ترتیب ۳۱/۳ و ۵۸/۳‌میلیون ون می‌باشد. Nisshin Steel ژاپن به‌علت صعود بهای نیکل اخیرا قیمت ورق روغنی زنگ نزن داخلی تحویل در کارخانه را برای سپتامبر و اکتبر ۰۰۰/۷۰ ین در هر تن افزایش داده است.