قیمت مس بالا می‌رود

آزاده حسینی ـ قیمت مس طی مبادلات سه روز گذشته بورس فلزات لندن ۸۵دلار افزایش یافت.

با احتساب این رشد قیمت ۸۵دلاری مس طی سه روز اخیر احتمال آنکه قیمت این فلز سرخ روی در رینگ مبادلاتی تهران افزایش یابد بالا است، چرا که قیمت‌های مس در رینگ مبادلاتی تهران براساس مجموعه میانگین مبادلات سه روز اخیر بورس فلزات لندن صورت می‌گیرد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، نرخ خرید نقدی مس در یکم سپتامبر ۷هزار و ۵۸۰دلار در هر تن بود که در مبادلات روز چهارم با رشد ۸۵دلاری به مبلغ ۷هزار و ۶۶۵دلار رسید.

بنابراین گزارش، فلز مس در تاریخ چهارم سپتامبر با نرخ ۷هزار و ۶۶۶دلار به فروش رسید.

فعالان بازار نرخ خرید و فروش سه ماهه آن را با اندکی تغییر نسبت به روز چهارم پیش‌بینی کردند به خرید و فروش آن با نرخ ۷هزار و ۶۶۰ و ۷هزار و ۶۶۱دلار در هر تن انجام شد.

براساس این گزارش خرید نقدی آلومینیوم نیز در چهارم سپتامبر با رشد ۵/۳دلاری همراه بود. این فلز با قیمت دوهزار و ۴۴۸دلار و ۵۰سنت در هر تن خریداری شد و فروش آن در تاریخ مورد نظر با قیمت دوهزار و ۴۴۹دلار انجام شد.

خرید و فروش سه ماهه آلومینیوم با نرخ دوهزار و ۴۹۴دلار و ۵۰سنت و دوهزار و ۴۹۵دلار صورت گرفت.

روی نیز در رینگ مبادلاتی چهارم سپتامبر نسبت به روز یکم ۵۰دلار رشد را تجربه کرد. قیمت خرید نقدی این فلز در چهارم سپتامبر ۳هزار و ۴۹۰دلار بود.

فروش نقدی آن با نرخ سه‌هزار و ۴۹۱دلار رقم خورد.

این گزارش حاکی است روی در چهارم سپتامبر با قیمت سه‌هزار و ۴۹۹دلار و ۵۰سنت به صورت سه ماهه خریداری شده و با مبلغ تنی سه‌هزار و ۵۰۰دلار به صورت سه ماهه به فروش رسید.

آلیاژ آلومینیوم و سرب دیگر فلزاتی بود که در رینگ مبادلاتی بورس فلزات لندن نسبت به مبادلات ابتدای ماه از رشد قیمت برخوردار شدند.

قیمت خرید نقدی آلیاژ آلومینیوم و سرب در چهارم سپتامبر با رشد به ترتیب ۳۰ و ۳۸دلاری نسبت به ابتدای ماه با نرخ دوهزار و ۱۷۵دلار و یک‌هزار و ۲۵۸دلار مبادله شدند.

فروش نقدی آلیاژ آلومینیوم و سرب در چهارم سپتامبر با قیمت دوهزار و ۱۸۰دلار و یک‌هزار و ۲۵۹دلار صورت گرفت.

نیکل و قلع تنها فلزاتی بودند که در رینگ مبادلاتی LME روز چهارم سپتامبر با افت قیمت نسبت به ابتدای ماه مواجه شدند.

نیکل ۵۵۵دلار و قلع ۲۵دلار افت قیمت را در چهارم سپتامبر تجربه کرد. خرید نقدی نیکل ۳۱هزار و ۶۹۰دلار و خرید نقدی قلع با نرخ ۸هزار و ۹۰۰دلار انجام شد.

فروش نقدی نیکل نیز در چهارم سپتامبر با قیمت ۳۱هزار و ۶۹۵دلار صورت گرفت. قلع هم با مبلغ ۸هزار و ۹۲۵دلار به فروش رسید.

این گزارش همچنین می‌افزاید: میزان موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ چهارم سپتامبر آلیاژ آلومینیوم ۸۵هزار و ۷۶۰تن، آلومینیوم ۷۱۶هزار و ۱۷۵تن، مس ۱۲۸هزار و یک‌صدتن، سرب ۷۸هزار و ۱۲۵تن‌، نیکل ۵هزار و ۵۴۴تن، قلع ۱۱هزار و ۷۶۰تن و روی ۱۷۰هزار و ۲۵۰تن بود که از این میزان ۸۵هزار و ۵۰۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۶۶۱هزار تن آلومینیوم، ۱۱۷هزار و ۴۰۰تن مس، ۷۰هزار و ۸۵۰تن سرب، ۳هزار و ۳۶۰تن نیکل، ۱۱هزار و ۱۹۵تن قلع و ۱۳۳هزار و ۲۰۰تن روی مورد مبادله قرار گرفت.