تولیدکنندگان میلگرد آجدار ترکیه‌ای این هفته نیز جسورانه از ارائه تخفیف در قیمت‌های فروش خود به‌رغم عدم موفقیت در انجام هیچ معامله‌ای امتناع ورزیدند. به گزارش سیما فلز، خریداران در حاشیه خلیج فارس و ایالات متحده، بازارهایی که معمولا در ماه آگوست فعال باقی می‌مانند، همچنین با امید پایین آمدن قیمت‌ها به بهانه سقوط قیمت‌های قراضه آهن، از خرید به قیمت فعلی خودداری می‌کنند.

یک منبع آگاه در بازار گفت: «این وضعیت شبیه یک جنگ سرد می‌ماند. خریداران فقط منتظر نشسته اند و سعی دارند به یک کاهش قیمت دست پیدا کنند ولی کارخانه‌های نوردی همچنان سطح بالای قیمت‌های خود را حفظ کرده‌اند. واقعا بازار دشواری ایجاد شده است».

یکی از مسوولان اجرایی در یک کارخانه نورد ترکیه‌ای گفت: «در حال حاضر هیچ کس سفارش خرید نمی‌دهد و مدتی است که قیمت پیشنهادی بسیار پایین است. اما به نظر می‌رسد که قیمت‌های بیلت مجددا در ماه سپتامبر افزایش پیدا کند و پیش‌بینی می‌کنیم که به‌زودی بازار سیر صعودی به خود خواهد گرفت». آخرین معامله نقدی گزارش شده به قیمت ۵۱۰-۵۰۰دلار فوب دریای سیاه و مدیترانه بوده است، اما تجار معتقدند که این معامله مربوط به خیلی وقت پیش است.

یک کارخانه نورد ترکیه‌ای دیگر معتقد بود رکود فعلی بازار چندان دوام نخواهد داشت گفت: «اما در ماه اکتبر همه به صحنه بازار باز خواهند گشت».

قیمت‌های داخلی بیلت تحت فشار قرار گرفته است و اکثر محموله‌های ارسالی نسبت به هفته قبل از ۴۴۰-۴۳۰ دلار به ۴۳۰ دلار در تن به‌صورت تحویل کف کارخانه قیمت‌گذاری شده است. قراردادهای صادرات برای محصولات نیمه نهایی به قیمت ۴۳۰ دلار فوب بسته شده است.

منبع: متال‌بولتن