در معاملات هفته گذشته (۲۱ تا ۲۵مرداد ماه) در بورس فلزات تهران در مجموع ۴۸هزار و ۱۹۰ تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۴۶۸میلیارد و ۲۱۴میلیون و ۵۸۰هزار ریال دادوستد شد. به گزارش خبرنگار ما، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد ۷۸هزار و ۸۹۰ تن عرضه و در مقابل ۱۱۳هزار و ۴۹۰ تن تقاضا برای محصولات یاد شده بود. بر اساس این گزارش، در هفته مورد بررسی ۴۴هزار و ۴۶۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۲۴۸میلیارد و ۲۹۲میلیون و ۹۰۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۲۶/۹۲ و ۰۳/۵۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین در گروه محصولات آلومینیومی یک هزار و ۸۶۰ تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۵۲میلیارد و ۸۵۸میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۶/۳ و ۲۹/۱۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش در گروه محصولات مسی نیز یک هزار و ۶۲۰ تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۱۹میلیارد و ۸۴۹میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۳/۳ و ۵۹/۲۵درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در هفته مورد بررسی در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها نیز ۲۱۰ تن از انواع فلزات گرانبها به ارزش ۴۵میلیارد و ۸۵۸میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۸/۰ و ۲۹/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۳۵هزار و ۸۶۰ تن به ارزش ۱۹۵میلیارد و ۲۶۶میلیون و ۲۰۰هزار ریال به صورت سلف و ۱۲هزار و ۳۳۰ تن به ارزش ۲۷۲میلیارد و ۹۴۸میلیون و ۳۸۰هزار ریال به صورت نقدی داد و ستد شد. براساس این گزارش، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم و ارزش به ترتیب ۷۸و ۶۴درصد کاهش نشان می‌دهد.