رشد 25درصدی قیمت آهن و میلگرد

عضو هیات مدیره مسکن و ساختمان کشور گفت: افزایش ۲۵درصدی قیمت آهن و انواع میلگرد، تولیدکنندگان صنعت ساخت‌وساز را با مشکل مواجه کرده است. مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با انتقاد از عدم نظارت بر افزایش قیمت آهن در طول هفته‌های اخیر، افزود: متاسفانه ازحدود چند هفته گذشته قیمت آهن‌آلات و میلگرد با افزایش ۲۵درصدی مواجه شده است که در صورت روند صعودی افزایش قیمت مواد اولیه ساختمان‌سازی تا چند سال آینده و بحرانی شدن صنعت مسکن، این صنعت با تعطیلی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به روند بی‌رویه افزایش قیمت آهن، گفت: متاسفانه قیمت آهن و میلگرد در طول ماه‌های گذشته حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰درصد افزایش یافت که اخیرا با اقدامات برخی دستگاه‌های مرتبط ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش یافته بود ولی هم‌اکنون قیمت این محصول دوباره افزایش یافته است.

به گفته بیگدلی، این درحالی است که رییس‌جمهور در گفته‌های اخیر خود بر همکاری مردم و تولیدکنندگان در جهت فعالیت سالم اقتصادی تاکید کرده است.

وی خواستار اقدامات اساسی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت آهن شد و تصریح کرد: مسوولان می‌توانند با عزل مدیران بی‌توجه به مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان و اصلاح ساختار بورس فلزات، مشکلات به وجود آمده در راستای افزایش بی‌رویه قیمت آهن را کاهش دهند.

بیگدلی ادامه روند افزایش قیمت آهن و میلگرد را موجب ایجاد ناامنی در اقتصاد کشور، کاهش اشتغالزایی و رشد دلالی و بازارگردانی کاذب دانست.

وی با اشاره به آمادگی انبوه‌سازان برای ساخت‌وساز در لبنان، گفت: انبوه‌سازان آمادگی دارند که در جهت حمایت از مردم لبنان هیاتی را از دست‌اندرکاران ساخت‌وساز کشور برای مدیریت پروژه ساخت حدود دوهزار واحد مسکونی، به این کشور اعزام کنند.