واردات آلومینیوم به ایران 70درصد کاهش یافت

رییس اتحادیه تعاونی‌های سراسری آلومینیوم با اشاره به مشکلات ناشی از گشایش اعتبارات بین بانک‌ها و کاهش ۷۰درصدی واردات، گفت: این امر موجب کمبود بیلت آلومینیوم، در کشور شده است. هبت‌ا... فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «مهر» گفت: قیمت آلومینیوم طی یک ماه گذشته نوسانی نداشته و هم‌اکنون در بازار هرکیلو آلومینیوم حدود ۳هزار و۱۰۰تومان به فروش می‌رسد. وی، عدم ساخت‌و‌ساز زیاد در کشور را از عوامل اصلی ثبات قیمت آلومینیوم در کشور دانست و افزود: به‌رغم کمبود آلومینیوم اما قیمت آن ثابت مانده است.

رییس اتحادیه تعاونی‌های سراسری آلومینیوم درخصوص کمبود آلومینیوم تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ایرالکو به علت مسایل و مشکلات زیست‌محیطی و تعطیلی ۵۰دیگ وکاهش تولید، به میزان اندک محصول عرضه می‌کند و شرکت المهدی نیز بیشتر محصول تولیدی خود را صادر می‌کند. وی افزود: مشکلات ناشی از گشایش اعتبار توسط بانک‌ها و کندی روند واردات موجب کمبود بیلت آلومینیوم در کشور شده که خواستار حل این مشکلات و افزایش تولید از سوی دولت شد.فاضلی با اشاره به مشکل عرضه و تقاضای آلومینیوم در بازار خاطرنشان کرد: در حال حاضر نسبت به سال گذشته میزان واردات ۷۰درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، متقاضیان آلومینیوم در سه‌ماه نخست میلادی سفارش لازم برای خرید آلومینیوم را ارائه و خریداری کرده‌اند و ایران به علت افزایش قیمت‌ها در LME و ارزان بودن قیمت‌های داخلی از واردات این محصول خودداری کرد و این امر موجب کندی واردات به کشور شده است. رییس اتحادیه تعاونی‌های سراسری آلومینیوم گفت: با توجه به اختصاص ۶۵درصد از بودجه کشور به پروژه‌های عمرانی افزود: درصورت آغاز پروژه‌های عمرانی حداقل به ۵۰درصد دیگر از محصولات آهن و آلومینیوم نیاز است.