نوسان قیمت فولاد در  یک ماه اخیر

گرو بورس فلزات - قیمت انواع محصولات فولادی در بازارهای جهانی با نوسان قیمت طی یک ماه اخیر همراه بودند. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد این کاهش قیمت‌ها طی یک ماه اخیر در حالی صورت گرفت که محصولات فولادی داخل اتحادیه اروپا رشد قیمت‌ها را تجربه کردند.

بنابراین گزارش کلاف سرد ضد زنگ آسیا دو میلیمتری گرید ۳۰۴ تحویل به‌صورت cif از بنادر آسیای شرقی طی یک ماه اخیر یکصد دلار افزایش یافت و با نرخ حداقل سه هزار و یکصد دلار مبادله شد.

براساس این گزارش، ورق گرم ضدزنگ آسیایی گرید ۳۰۴ تحویل به‌صورت cif از بنادر آسیای شرقی با ۵۰ دلار رشد قیمت در هر تن طی یک ماه اخیر با نرخ دو هزار و ۹۰۰ دلار خریداری شد.

بر این اساس نوار ورق سرد ضدزنگ داخل اتحادیه اروپا دو میلیمتری با گرید ۳۰۴ با ۳۱۵ یورو رشد قیمت در هر تن با نرخ یک هزار و ۷۶۵ یورو مورد مبادله قرار گرفت.

این گزارش حاکی است نرخ مواد اولیه نیز طی یک ماه اخیر با کاهش اندکی مواجه شد به‌طوری که پودر سنگ آهن تحویل به‌صورت Cfr از بنادر چین با ۳ دلار کاهش به نرخ ۶۸ دلار در هر تن رسید.

همچنین شمش چدن صادراتی کشورهای CIS نیز با ۱۰ دلار کاهش به قیمت ۳۱۵ دلار در هر تن مبادله شد.

این گزارش می‌افزاید: کاهش قیمت‌ها بیشتر در بین محصولات صادراتی آمریکای لاتین محسوس بود، به‌طوری که این محصولات بین ۲۰ تا ۵۰ دلار افت قیمت در هر تن را تجربه کردند.

صفحه متوسط (۱۰ تا ۳۰میلیمتری) با ۳۰ دلار کاهش به نرخ ۴۸۰ دلار مبادله شد، آرماتور، میلگرد تجاری، صفحه ضخیم و صفحه آجدار نیز هر یک با ۴۰ دلار کاهش به ترتیب ۴۴۰، ۴۸۰، ۴۸۰ و ۴۸۰ دلار مبادله شدند.

براساس این گزارش محصولات صادراتی اروپای غربی تحویل از در کارخانه‌های اتحادیه اروپا طی یک ماه اخیر تغییری در قیمت‌ها نداشتند. محصولات صادراتی ترکیه نیز طی یک ماه اخیر با نوسان قیمت همراه بودند، به‌طوری که بیلت با ۱۰ دلار کاهش با نرخ ۴۲۰ دلار در هر تن مبادله شد و آرماتور نیز با ۱۰ دلار رشد با مبلغ ۵۱۵ دلار مورد مبادله قرار گرفت.

کلاف گرم و سرد نیز هر یک با ۳۰ و ۵ دلار کاهش بر روی رقم ۵۸۰ و ۶۷۵ دلار دادوستد شدند.