قیمت مس و آلومینیوم کاهش یافت

گروه بورس فلزات‌ـ قیمت انواع مس و آلومینیوم طی مبادلات هفته گذشته بورس فلزات تهران کاهش یافت. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، هفته گذشته با وجود عرضه زیاد مس در رینگ مبادلاتی بورس فلزات تهران متقاضی آنچنانی برای انواع محصولات شرکت ملی مس وجود نداشت که این عدم تمایل خریداران به خرید مس باعث شد تا قیمت این محصول در بورس فلزات تهران کاهش یابد.

بنابراین گزارش، قیمت مس مفتول در آخرین مبادله هفته ماقبل ۷۵هزار و ۲۴۰ریال بود این در حالی است که در مبادلات هفته قبل با کاهش ۶۲۰ریالی در هر کیلو به ۷۴هزار و ۶۲۰ریال برسد. براساس این گزارش در مورد آلومینیوم نیز وضع به همین منوال بود یعنی با وجود عرضه سه‌هزار تنی از سوی شرکت ایرالکو در رینگ مبادلات بورس فلزات تهران اما تقاضای آنچنانی برای انواع محصولات این شرکت وجود نداشت.

بر این اساس شمش Pا۱۰۰۰-۱۰۷۰ المهدی که در مبادلات هفته قبل ۲۵هزار و ۹۰۰ریال بود در مبادلات هفته گذشته با افت ۲۰۰ریال در هر کیلو به ۲۵هزار و ۷۰۰ریال رسید. همچنین نرخ میلگرد شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز طی مبادلات هفته گذشته نسبت به آخرین مبادلات آن در رینگ مبادلاتی بورس فلزات تهران با کاهش قیمت مواجه شد.