رحمت‌ا... باقرپور- بازار واردات کلاف گرم در هند حالت رکود به خود گرفته است. چون تقاضای بازار داخل طی فصل تابستان که فصل باد و باران‌های موسمی است کاهش یافته و تقاضای صادرات نیز روند نزولی یافته است. طی این مدت قیمت‌های پیشنهادی برای محصولات ورق ۲/۲میلی‌متر چینی و همچنین قیمت کلاف گرم که در حال افزایش بود، به میزان ۲۰ تا ۳۰دلار کاهش یافته و طی دو هفته گذشته به هرتن Cfr ا۵۵۰دلار رسیده است. قیمت‌های پیشنهادی رایج نیز هنوز در مقایسه با بازار داخل به حالت غیررقابتی است. براساس گزارش SBB سفارش‌های کمی در بازار کلاف گرم وارداتی صورت پذیرفته است. یکی از بازرگانان هندی به SBB اعلام کرد که سفارش‌های تولید کلاس گرم با ضخامت ۲/۲میلی‌متر و بالاتر اخیرا به قیمت Cfr هر تن ۵۵۰دلار معامله شده است، اما از بقیه محصولات اطلاعی در دست نداریم. این بازرگان همچنین از نتیجه و سرانجام این وضعیت رکود اظهار بی‌اطلاعی کرد. بازرگان دیگری در مومبایی، گفت: خریداران محصولات گرم مایل نیستند حداکثر بیش از هرتن۵۳۰دلار این محصولات را خریداری کنند.

همزمان منابع بازرگانی و تجاری در هند اعلام داشتند که تولیدکنندگان هندی هنوز قیمت‌های رسمی بازار داخل را کاهش ندا‌ده‌اند. آنها گفتند که قیمت‌های بازار داخل در یک میانگین قیمت واقعی هرتن EX-WOTRS (تحویل در محل کار) ۵۶۹دلار قرار دارد.

SBB اعلام نمود که مصرف‌کنندگان داخلی در صورتی که قیمت‌های وارداتی به پایین‌تر از هرتنcfrا۵۳۰-۵۲۰دلار برسد حتما به طور فعالانه اقدام به واردات ورق گرم می‌نمایند. SBB به نقل از یک بازرگان هندی اعلام کرد شرکت‌های تولیدکننده داخلی فولاد واردات محصولات را کنترل می‌کنند تا سطح موجودی و بازار داخل را تعیین و ارزیابی نمایند،‌ اگر طی این ماه مصرف‌کنندگان از آنها به اندازه کافی خرید نکنند، بنابراین شرکت‌ها قیمت‌های خود را برای فروش ماه بعد کاهش می‌دهند. وی در ادامه افزود: در این نقطه‌نظرات ضعیف انتظار می‌رود که قیمت فولاد در بازار داخل برای فروش سپتامبر حدود هرتن ۲۰ تا ۴۰دلار کاهش یابد.

یک تاجر اهل بمبئی به SBB اعلام کرد که ارزش پایین روپیه خرید وارداتی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. وی خاطرنشان ساخت: اگر مصرف‌کنندگان به موقع برای ماه اکتبر اقدام به واردات ننمایند و قیمت‌ها بالا رود، قطعا با مشکل روبه‌رو خواهند شد.