قیمت قراضه در بنادر دریای سیاه به سرعت روبه کاهش گذاشته است به گونه‌ای که اکنون گرید A۳ به قیمت ۲۶۰-۲۵۰ دلار سی اند اف ترکیه و حتی کمتر، عرضه می‌شود. به گزارش سیما فلز، علت اصلی این کاهش قیمت را می‌توان به فراوانی محموله‌های کوچک ارزان قیمت از سوی اوکراین، روسیه، گرجستان، بلغارستان و رومانی و نیز فقدان عمومی خرید در ترکیه، مصر، یونان و ایتالیا نسبت داد. در این کشورها ذخایر قراضه آهن پایین تا متوسط توصیف می‌شود.

ضمنا از آنجا که کارخانه‌های نوردی در این کشورها فعالیت خود را به‌علت تعطیلات تابستانی پایین آورده‌اند و یا مثل همیشه دست به تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده تجهیزات خود زده‌اند، تجار قراضه نگرانند که ظرف یک ماه آینده تا سپتامبر، هیچگونه تغییری در سقوط قیمت‌های بازار صورت نگیرد.

برخی از ناظران بازار خاطر نشان می‌کنند که از دیگر عوامل روند کنونی قیمت قراضه می‌تواند تولید افراطی بیلت و آرماتور ترکیه باشد. از آنجا که این بازار روبه ضعف گذاشته است، به نظر می‌رسد که تولید‌کنندگان ترکیه‌ای در فروش فولاد خود دچار مشکل شده باشند و در نتیجه به زودی می‌توان شاهد کاهش تولید از سوی کارخانه‌های نوردی بود. بازار داخلی ترکیه و دفاتر سفارش‌های صادراتی اخیرا چندان پر رونق نبوده‌اند و ذخایر آرماتور در حال حاضر بسیار بالاست. برخی از کارخانه‌های نوردی ممکن است تولید آرماتور خود را کاهش دهند و پس از مواجه شدن با مازاد بیلت، باز هم می‌توانند آنها را صادر کنند و سود فراوانی کسب نمایند، حتی اگر قیمت بیلت ۲۰-۱۵دلار دیگر سقوط کند.