یازده پروژه جدید جهت نصب کارخانه‌های آهن احیای مستقیم میدرکس هم‌اکنون در حال اجرا است و قرار است بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ راه‌اندازی شوند. مجموع ظرفیت تولید این کارخانه‌های جدید سالانه ۱/۱۳ است که تقریبا بیش از ۲۳‌درصد کل تولید جهانی آهن اسفنجی در سال گذشته است. به گزارش سیما فلز، گروه میدرکس در گزارش فصلی اخیر خود ضمن اشاره به مطلب فوق آورده است، افزایش قیمت‌های فولاد و آهن اسفنجی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ موجب تشدید علاقه و تمایل فولادسازان به پروژه‌های جدید آهن اسفنجی شد.

از میان یازده کارخانه جدید، چهار کارخانه قرار است در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شود که عبارتند از: کارخانه الطوارقی (AL Tuwairqi) در دمام عربستان، اسار (Essar) در هند، مبارکه در ایران و کارخانه نوایرون

(NU-Iron) از شرکت کوروس در ترینیداد. مجموع ظرفیت این چهار کارخانه به ۹/۳‌میلیون تن در سال می‌رسد.

در سال ۲۰۰۷، ظرفیت تولید جدید طبق برنامه‌های به عمل آمده قرار است در آسیندار (Acindar) آرژانتین، حدید عربستان، لبگوک (Leb Gok) روسیه، لیون گروپ مالزی و کاسکو (Qasco) قطر وارد پروسه تولید شوند. مجموع ظرفیت این کارخانه‌های اضافی بیش از ۴/۶‌میلیون تن در سال خواهد بود.

دو کارخانه میدرکس دیگر قرار است در سال ۲۰۰۸ به بهره‌برداری برسد. این کارخانه‌ها عبارتند از کارخانه الطوارقی در پاکستان (با ظرفیت ۳/۱‌میلیون تن در سال) و شادید (Shadeed) در عمان (تقریبا ۵/۱‌میلیون تن در سال).

اکثر کارخانه‌های جدید برپایه

زغال سنگ، واحدهای کوچک کوره دوار در هند هستند که به عنوان مثال سالانه کمتر از ۵۰هزار تن تولید دارند. اما میدرکس می‌گوید او و همتایان کوبه اکنون بر روی پروسه‌های بر پایه زغال‌سنگی کار می‌کنند که ظرفیت‌های بالاتری دارند.