رکورد معاملات روزانه در بورس فلزات تهران شکسته شد

روز دوشنبه مورخ ۱۶/۰۵/۱۳۸۵ در بورس فلزات تهران، جمعا ۱۵۴‌هزار و ۳۸۰‌تن انواع فولاد و آلومینیوم به ارزش۸۸۳‌میلیارد و ۸۵۷‌میلیون و ۵۴۰‌هزار ریال داد‌و‌ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، با توجه به اینکه بالاترین رقم معاملات روزانه در بورس پیش از این در ماه گذشته حدود ۷۸۳‌میلیارد ریال ثبت شده بود، لذا میزان معاملات روز دوشنبه حاکی از ثبت یک رکورد جدید در آمار معاملات روزانه بورس از زمان راه اندازی تا کنون می باشد.بر اساس این گزارش، تالار بورس فلزات تهران در روز دوشنبه شاهد جمعا ۱۶۶هزار و۶۸۰تن عرضه و در مقابل ۱۶۹‌هزار و ۳۸۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق الذکر بود.

این گزارش حاکی است، در روز دوشنبه در گروه فولاد، در ۱۱رینگ معاملاتی جداگانه مقدار ۱۵۴‌هزار و ۱۸۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۸۷۸‌میلیارد و ۷۱۷‌میلیون و ۵۴۰‌هزار ریال به صورت سلف و نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۷/۹۹ و ۴۲/۹۹درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات آلومینیومی نیز در یک رینگ معاملاتی جداگانه ۲۰۰‌تن انواع آلومینیوم به ارزش ۵‌میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال به صورت نقدی داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۳/۰ و ۵۸/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در روز دوشنبه در گروه محصولات مس و روی هیچگونه عرضه‌ای صورت نگرفت.