گروه بنگاه‌ها: جلسه معارفه شرکت بیمه کوثر با حضور فعالان بازار سرمایه برگزارشد و مدیرعامل بیمه کوثر برنامه‌های این شرکت برای سال‌های آتی را تشریح کرد.

عطایی ضمن اشاره به عرضه سهام بیمه کوثر درروز ولادت باسعادت امام رضا (ع) گفت: عرضه سهام و ورود به بازار فرابورس ایران با تلاش بی وقفه سهامداران و هیات‌مدیره شرکت محقق شد.

وی گفت: خوشبختانه روند روبه‌رشد شرکت بیمه‌کوثر ادامه دارد و عملکرد شرکت در سه‌ماه ابتدای سال‌جاری نیز گویای این مطلب است؛ به‌طوری که شرکت از نظر فروش، سهم خود را در بیمه‌های خصوصی حفظ کرده و با بیش از ۱۹۱میلیارد تومان فروش در رتبه پنجم شرکت‌های بیمه‌ای قرار دارد و ازنظر رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۰درصدی برخوردار بوده است.

عطایی از تحقق بیش از ۱۷۷ میلیارد ریالی سود خالص در دوره سه‌ماه اول‌سال‌جاری خبرداد و اعلام کرد: حفظ ضریب خسارت به فروش در محدوده مناسب و منطقی از کارهای مهم سه‌ماه اول سال۹۴ بوده است و امید است تا پایان سال تحقق سود و فروش شرکت روند مطلوبی را طی کند.

مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه سرمایه شرکت از هزار و۴۰۰میلیارد ریال فعلی به ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در سال‌جاری می‌رسد، گفت: البته این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و در راستای افزایش توانگری مالی شرکت افزایش می‌یابد.

عبدالرسول عطایی با اشاره به اینکه حق‌بیمه تولیدی سال۹۳ نسبت‌به سال مشابه قبل ۴۶درصد افزایش یافته است، گفت: حق‌بیمه تولیدی در سال ۹۳ معادل ۷هزار و ۱۸۹میلیارد ریال و در سال ۹۲ مبلغ ۴هزار و ۷۹۱میلیاردریال بوده است.

وی از رشد ۶۰درصدی سهم بازار خبر داد و اظهار کرد: میزان سهم شرکت از ۸/ ۱درصد سهم بازار در سال۹۱ به ۳درصد در سال۹۲ و در سال۹۳ به ۳/ ۳درصد افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود درپایان سال ۹۴ به ۵ درصد برسد.

وی رشد تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال گذشته را ۸۰درصد اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه‌نامه‌های صادره از ۶۴۵هزار در سال ۱۳۹۱ به یک‌میلیون ‌و ‌۱۵۸‌هزار در سال ۹۲ و این تعداد بیمه نامه در سال ۱۳۹۳ به یک‌میلیون‌ و ‌۶۷۵ هزار رسیده است.

عبدالرسول عطایی، بیمه کوثر را جوان‌ترین شرکت بیمه در بین ۱۰ شرکت بیمه برتر کشور برشمرد و اظهارکرد: از سال ۸۹ تا ۹۳ شرکت توانست در میان شرکت‌های خصوصی به‌ترتیب جایگاه‌های ۲۱، ۱۶، ۱۱، ۸ و ۵ را کسب کند.

وی گفت: در سال گذشته سهم بیمه‌های زندگی بالغ بر ۲/ ۱۵درصد از کل پرتفوی شرکت بوده که نسبت‌به نرم صنعت بیمه ۶۵درصد بیشتر است.

عطایی وظیفه اصلی شرکت را گسترش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بازارهای هدف دانست و خاطرنشان‌کرد: بهترین بیمه‌گر خصوصی در ارائه خدمات، توانمندترین نهاد بیمه‌ای از نظر مالی و قبول بیمه‌های اتکایی در کشور و منطقه در افق۱۴۰۴ چشم‌انداز شرکت است.عطایی درخاتمه گفت: بیمه کوثر توانست در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به اسفند سال مالی ۹۳ به هر سهم ۲۲۰ ریال سود نقدی اختصاص دهد.