در هفته پیش صورت گرفت افت شاخص‌ها در بورس تهران

در هفته گذشته، ۲ میلیارد و ۵۳۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش چهار هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شد.به گزارش «سنا»، تعداد ۵۴ هزار و ۲۶۰ خریدار در این هفته، اقدام به دادوستد در ۱۸۸ هزار و ۵۷۵ دفعه معاملاتی کردند که از نظر تعدادی در قیاس با هفته پیش از آن، ۸۰ درصد رشد داشت که عمده این رشد به علت بیشتر بودن تعداد روزهای معاملاتی هفته گذشته بوده است.

در این مدت، تمامی معاملات به‌صورت خرد و بلوک انجام شد.نگاهی به آمار معاملات هفته ماقبل نشان می‌دهد، حجم و ارزش معاملات در هفته منتهی به هفتم مرداد ماه، به ترتیب ۳۷ و ۲۸ درصد کاهش داشته است. در عین حال، حجم و ارزش معاملات نرمال ۸۰ درصد رشد را ثبت کرده است.

این در حالی است که تعداد یک میلیون و ۲۷۵‌هزار سهامدار از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۷۰ میلیارد و ۵۵۶ میلیون سهم را به ارزش ۱۳۳ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال خریداری کرده‌اند. این معاملات در چهار میلیون و ۸۵۷ هزار و ۲۵۸ دفعه معاملاتی انجام شده است.نگاهی به روند شاخص‌ها در هفته منتهی به هفتم مرداد‌ماه همچنین حاکی از آن است که شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۲۸/ ۱ درصدی به ۶۶ هزار و ۷۸۰ واحد رسید. در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته، روی عدد ۵۴ هزار و ۸۱۵ واحد ایستاد. شاخص بازار اول به ۴۷ هزار و ۸۴۳ واحد و شاخص بازار دوم به ۱۳۹ هزار و ۸۹۱ واحد رسید. شاخص صنعت ۲۰/ ۱ درصد کاهش و شاخص بازار اول ۳۰/ ۱ درصد افت را در قیاس با هفته پیش به ثبت رساند. شاخص بازار دوم هم کاهشی ۲۳/ ۱ درصدی را تجربه کرد.

معاملات اوراق مشارکت

در هفته منتهی به هفتم مردادماه، تعداد ۴۶۱ هزار و ۷۱۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۴۶۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای سال ۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۸۸۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۹ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.