گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایران تقسیم ۱۲۰ ریال سود به ازای هر سهم سال ۹۳ را تصویب کرد. به گزارش خبرنگار ما در این مجمع که با حضور ۷۴ درصد سهامداران شرکت برگزار شد صورت‌های مالی سال ۹۳ به تصویب رسید. مدیرعامل این شرکت در مجمع مزبور با ارائه گزارشی از عملکرد هیات مدیره به سوالات سهامداران پاسخ داد.

حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به غیرکاغذی کردن صدور گواهینامه‌ها گفت: در سال گذشته ۱۱ میلیون برگ گواهینامه الکترونیک در بازار سرمایه صادر شد. وی سپرده‌گذاری مرکزی را از نهادهای پشتیبان بازار سرمایه در حوزه تسویه و پایاپای و ثبت و سپرده‌گذاری دانست.

به گفته وی، رونمایی از سامانه جدید پس از معاملات، انتقال وظایف پس از معاملات بورس کالای ایران، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ابزارهای مالی جدید، برگزاری همایش ادغام و تملیک در راستای توسعه سود مالی کشور از مهم‌ترین اقدامات داخلی سپرده‌گذاری در سال ۹۳ بود. وی راه‌اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات را از برنامه‌های مهم سال ۹۴ ذکر کرد و افزود: این سامانه با ویژگی‌های برتر خود می‌تواند خدمات فراوانی را به بازار سرمایه ارائه دهد. سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۳ یک هزار میلیارد تومان سود اوراق در بازار منتشر شده، افزود: این مبلغ میان بیش از ۵۸ هزار سهامدار توزیع شده است. مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری، صدور کدهای سهامداری در بازار سرمایه را بیش از ۸ میلیون دانست و گفت: در مجموع ۸۳۸ هزار نفر با استفاده از اوراق حق‌‌تقدم تسهیلات مسکن صاحب خانه شده‌اند.

وی درباره چگونگی واگذاری سهام عدالت گفت: هنوز نحوه این واگذاری مشخص نشده اما سپرده‌گذاری مرکزی برنامه‌هایی برای قابل معامله کردن این سهام طراحی کرده است.

مجمع سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که به ریاست دکتر سید‌ابراهیم عنایت برگزار شد روزنامه «دنیای اقتصاد» را به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای سال ۹۴ انتخاب کرد.