گروه بنگاه‌های اقتصادی: سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی خود را با تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان اسپیدار بعثت اعلام کرد. مهندس نادر ناصرالمعمار، مدیر عامل گروه شرکت‌های ساخت صنعتی ساختمان «پیشرو» و عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با اعلام این خبر گفت‌: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیار سازمان بورس اوراق بهادار با تقاضای صدور موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذار زمین و ساختمان پروژه اسپیدار بعثت واقع در جنوب تهران موافقت کرده و به زودی با طی مراحل قانونی این صندوق شروع به فعالیت خواهد کرد.

وی یادآور شد: مالکیت زمین این پروژه کاملا مربوط به بخش خصوصی و متعلق به یکی از سهامداران شرکت «پیشرو» است و رکن مدیریت ساخت آن را نیز یکی از سهامداران حقوقی این شرکت بر عهده خواهد داشت. این صندوق با هدف تامین مسکن اقشار متوسط جامعه و با بهره‌گیری از تکنولوژی ساخت صنعتی ساختمان فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: موضوع فعالیت این صندوق، جمع‌آوری وجوه از متقاضیان سرمایه‌گذاری در صندوق و ساخت پروژه مسکونی از محل وجوه یاد شده و سپس فروش واحدهای احداثی و در نهایت توزیع عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌گذاران صندوق است. جزئیات پروژه و ارکان اجرایی صندوق به زودی معرفی خواهد شد.