گروه بنگاه‌های اقتصادی- مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه دو میلیون و پانصد هزار لیتر بنزین یورو ۴ تولید می‌کند. معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید از مجتمع بنزین‌سازی شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به این مطلب افزود: خوشبختانه در سال «حماسه سیاسی و اقتصادی» توانستیم این پروژه مهم را به نتیجه برسانیم و امیدواریم بقیه پروژه‌های مربوط به بهبود و بهینه‌سازی فرآیند پالایشگاه اصفهان که با هدف زیست محیطی مبنی بر ارتقای کیفیت محصولات و کاهش خوراک این واحد صنعتی تعریف شده به طور جدی دنبال شود. کاظمی‌ اظهار کرد: مجتمع بنزین‌سازی که گام اول در جهت اجرای بهینه سازی پالایشگاه اصفهان محسوب می‌شود، در راستای بهبود وضع زیست محیطی و افزایش تولید بنزین و ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاه تا سطح یورو ۴ اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت شرکت پالایش نفت اصفهان در بین شرکت‌های پالایشی گفت: در زمان جنگ، این شرکت بیش از ۵۰ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کرد. اکنون نیز انتظار می‌رود در راستای ملزم‌سازی پروژه‌های کیفی با رویکردهای زیست محیطی که در جهت حذف نفت کوره است، گام برداشته شود تا پایداری اقتصادی این واحد صنعتی تثبیت شود.

رسول زرگر پور، استاندار اصفهان نیز با اشاره به عرضه بنزین یورو ۴ در اصفهان اظهار کرد: از ابتدای توزیع بنزین یورو ۴ در هر روز ۵ تا ۶ پمپ از این بنزین برای سوخت‌گیری جدید خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس اعلام گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ارتباط با تحویل سوپر یورو ۴ مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌های کافی به اندازه نیاز موجود بوده و می‌توانیم همه محدوده استان را تحت پوشش قرار دهیم.

زرگرپور خاطرنشان کرد: با توزیع بنزین و گازوئیل یورو ۴ در استان آلودگی موجود در هوای اصفهان به صورت چشم‌گیری کاهش یافته است. مدیرعامل پالایشگاه اصفهان نیز هزینه پایان یافته برای این پروژه را ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان مشتمل بر سه واحد است که واحد تصفیه هیدروژنی نفتا(NHT) با ظرفیت ٦٠ هزار بشکه در روز ، واحد تبدیل کاتالیستی با احیای مداوم (CCR) با ظرفیت ٣٠ هزار بشکه و واحد آیزومریزاسیون (ISO) با ظرفیت ٢٧ هزار بشکه در روز فعالیت دارند. چاوشی همچنین به تولید گازوئیل یورو ۴ در پالایشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: با انجام تمهیدات و تغییرات نرم‌افزاری در واحدهای عملیاتی این شرکت موفق به تولید ۵/۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو۴ در روز شده ایم .

وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان در جهت حفظ محیط زیست عملکرد خوبی داشته است، افزود: در سال جاری همچون ۳ سال گذشته و با تلاش همکاران پالایشگاه اصفهان، این شرکت توانست برای چهارمین سال متوالی مقام اولHSE (ایمنی، پدافند غیرعامل، HSE-MS ، محیط زیست و بهداشت) در بین شرکت‌های پالایشی را به خود اختصاص دهد.