گروه بنگاه‌های اقتصادی: در پی عرضه اولیه روز چهارشنبه سهام قاسم ایران در فرابورس، مدیرعامل این شرکت دریک نشست خبری به تشریح وضعیت این مجموعه پرداخت. محمد مدرس نیا، مدیرعامل قاسم ایران در این نشست خبری با بیان اینکه شرکت قاسم ایران در عرضه، توزیع و پخش محصولات غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند و دارای ۲۶ شعبه در سراسر کشور است، افزود: این مجموعه با برخورداری از ۲۸۸ هزار مترمربع انبارهای نگهداری کالا، در ۲۱ استان کشور انبار و ناوگان در اختیار دارد و تقاضای ۹۲ هزار مشتری را توسط ۴۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت در اختیار خود پوشش می دهد.

مدیر عامل شرکت خودکفایی آزادگان نیز در این جلسه با بیان اینکه تقسیم منافع حاصل از عرضه سهام شرکت قاسم ایران در بازار سرمایه میان سهامداران خرد و حقوقی یکی از اصلی ترین اهداف مدیران و متولیان این مجموعه است، افزود: ما همواره تمام تلاش و همت خود را برای حمایت از سهامداران حقیقی و جلوگیری از متضرر شدن آنها به کار خواهیم برد. فرهاد رمضان به برنامه‌های هلدینگ مینو برای ورود سایر زیرمجموعه‌ها به بورس و فرابورس اشاره کرد و گفت: عرضه سهام شرکت‌های دارویی مینو و شوکو پارس در فرابورس یکی از مهمترین برنامه‌های آتی این مجموعه است که انتظار می‌رود در پی فراهم شدن مقدمات انجام این کار، سهام دو مجموعه مذکور تا پایان آذر ماه امسال پا به فرابورس گذارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، شرکت خودکفایی آزادگان نیز با رعایت الزامات و مقررات سازمان بورس با سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی تا پایان امسال در فرابورس عرضه می‌گردد و همچنین شرکت قند خرما با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی و مجموعه صادراتی پرس سوییس با سرمایه پنج میلیارد تومانی طی سال آینده در فرابورس عرضه می‌شوند.