گروه بنگاه‌های اقتصادی، فاطمه حاج‌علی: مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع بهشهر وضعیت سودآوری امسال این شرکت را تشریح کرد. اژیه گفت: ۱۰ درصد سهام صافولا بهشهر در سال ۹۳ فروخته شده که سود حاصل از فروش آن به ازای هر سهم مبلغ ۸۰۰ ریال می‌شود. وی افزود: به عبارتی از مبلغ یک هزار و ۲۹۵ ریال سود هر سهم سال ۹۳ مبلغ ۸۰۰ ریال آن حاصل معامله یاد شده بوده که صرفا در سال ۹۳ تحقق یافته و این امر تداوم ندارد. همچنین مبلغ ۴۹۵ ریال دیگر آن مربوط به سود عملیاتی حاصل از سود سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر زیرمجموعه است. وی همچنین اعلام کرد:‌ فروش ۱۰ ‌درصد سهام صافولا بهشهر در قبال خرید حدود ۸۰ درصد سهام شرکت مارگارین بوده، بنابراین از این بابت وجه نقدی عاید شرکت نشده است. اژیه با اشاره به اینکه ترکیب سرمایه‌گذاری‌های شرکت به طور عمده مربوط به شرکت‌های تابعه است، اظهار داشت: طبق استاندارد حسابداری درآمد شرکت‌ در پایان سال مالی شناسایی می‌شود، بنابراین آنچه در ۶ ‌ماه اول شناسایی شده مربوط به درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های وابسته (زیر ۵۰ درصد که تعداد معدودی هستند) بوده است.

مدیرمالی سرمایه‌گذاری توسعه صنایع بهشهر با اعلام اینکه افزایش سرمایه شرکت به میزان ۵۰ درصد سرمایه فعلی در دست اقدام است، تاکید کرد: از ۷۵۰ ریال سود نقدی هر سهم مصوب مجمع عمومی عادی سالانه در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۳ مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۲، مبلغ ۵۰۰ ریال به ‌عنوان مطالبات سهامداران برای افزایش سرمایه صرف می‌شود.

وی اعلام کرد: افزایش سرمایه مزبور در قبال مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر زیرمجموعه در سال ۹۲ و ۹۳ است. همچنین اژیه اظهار داشت: این امر در راستای جبران کسری سرمایه در گردش موردنیاز شرکت‌های زیرمجموعه ناشی از دو برابر شدن نرخ ارز طی دو سال اخیر و به منظور حفظ سهم بازار و تداوم سودآوری آنان انجام گرفته است. وی تصریح کرد:‌ شرکت در نظر دارد تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه خود را از جمله شرکت مدیریت صنعت شوینده، به پخش و شرکت صادراتی زرین (هلدینگ صنایع قندی) را وارد بورس کند که در این زمینه بررسی‌های لازم در جریان است.