گروه‌ بنگاه‌ها: رئیس هیات مدیره و مدیر‌عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم حمایت از ناوگان ملی به‌عنوان یک آیتم اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد. به گزارش «مانا»، محمد‌حسین داجمر در مراسم اختتامیه بیست‌و‌دومین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور گفت: عدم موفقیت تحریم‌های اعمال شده بر کادر دریایی و دریانوردان کشور از سوی غرب، به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت ناوگان ملی در زمینه نیروی متخصص دریانورد بوده است.

وی با بیان اینکه این نیروی تلاشگر تاکنون محدودیت‌های بسیاری را پشت سر گذاشته، اظهار کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن چهار هزار دریانورد متخصص توانسته است از وابستگی ۸۰ درصدی به نیروی دریانورد خارجی دوران ابتدای انقلاب به رقم ۱۵ درصدی استفاده از نیروی دریانورد خارجی در حال حاضر برسد.

وی در ادامه به مذاکرات ژنو و توافقات در دست اقدام تیم مذاکره‌کننده اشاره کرد و گفت: ما از تیم مذاکره‌کننده تحریم‌ها انتظار داریم در مذاکرات ژنو ترتیبی اتخاذ کنند تا با رفع تحریم‌ها همان‌طور که شرکت‌های خارجی از بازارهای ما بهره‌مند خواهند شد، زمینه استفاده از بازارهای بین‌المللی نیز برای شرکت‌های کشتیرانی داخلی فراهم شود. رئیس هیات‌مدیره و مدیر‌عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: با وجود آنکه شرایط تحریم شرایط سخت و دشواری بود، اما موجب ایجاد توانمندی‌هایی در تمامی بخش‌های اقتصادی به‌خصوص حمل‌و‌نقل دریایی شد که امیدواریم با رفع تحریم‌ها این توانمندی‌ها و سرمایه‌هایی که در شرایط سخت و دشوار تحریم به دست آمده به فراموشی سپرده نشود.