گروه بنگاه‌های اقتصادی- فاطمه حاج‌علی: شرکت‌های توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، شرکت ملی صنایع مس ایران، بیسکوئیت گرجی و صنایع غذایی مینو شرق تازه‌ترین گزارش عملکرد خود را منتشر کردند که به شرح ذیل است: «حسینا» سود ۹۳ را تعدیل داد

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در گزارش حسابرسی نشده خود پیش‌بینی سود سال ۹۳ را با تعدیل ۵۶ ریالی و با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته مبلغ ۶ هزار و ۱۱۰ ریال اعلام کرد.

«حسینا» در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۹۳ این رقم را مبلغ ۶ هزار و ۵۴ ریال اعلام کرده بود.

شرکت اعلام کرده که فرآیند عملیات شرکت در ترمینال شهید رجایی بندرعباس در سال ۹۳ و با قرارداد یکساله با سهم ۳۵ درصدی منعقد شده که با توجه به اینکه سهم درآمدی شرکت از این محل از ۲۵ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافته، اما درآمدهای پیش‌بینی شده شرکت به دلیل یکسان فرض کردن عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر و با نرخ یکسان برای کلیه عملیات ترمینال محاسبه شده بود در صورتی که براساس تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی هر یک از عملیات، تعرفه مجزا داشته که در آخرین بودجه مقدار و نرخ تعرفه تعدیل شده است. همچنین با توجه به قابل بازنگری بودن قرارداد بندر بوشهر در سال ۹۳ احتمال افزایش سهم درآمدی سازمان بنادر و کاهش سهم شرکت وجود دارد.

در نهایت علت کاهش درآمد در اسکله سفتی به دلیل پنج ماهه بودن قرارداد با اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بوده است.

هیات‌مدیره پیش‌بینی کرده که ۹۰ درصد از سود خالص سال مالی ۹۳ را بین سهامداران تقسیم کند.

«فملی» گزارش ۱۲ ماهه داد

شرکت ملی صنایع مس ایران برای سال مالی ۹۲ با سرمایه ۳۵ هزار میلیارد ریال مبلغ ۴۱۴ ریال سود شناسایی کرد.

این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۱ را با سرمایه ۱۷ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال مبلغ یک هزار و ۳۸۱ ریال اعلام کرده بود. «فملی» طی سال گذشته از فروش محصولات خود بیش از ۴۳ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که در مقایسه با سال مالی ۹۱ با کاهش ۹ درصدی مواجه است. سود ناخالص و سود عملیاتی این شرکت برای سال گذشته هر کدام به ترتیب با ۲۱ و ۲۵ درصد کاهش نسبت به سال ۹۱ بیش از ۱۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال و ۱۶ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال اعلام شده است.

«غگرجی» ۲۶۶ ریال سود کنار گذاشت

شرکت بیسکوئیت گرجی در اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۲ مبلغ ۲۶۶ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. این در حالی است که «غگرجی» سود هر سهم سال مالی ۹۱ را مبلغ ۱۴۳ ریال اعلام کرده بود. این شرکت طی سال مالی گذشته از فروش محصولات خود ۴۴۲ میلیارد ریال درآمد کسب کرد که از افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال مالی ۹۱ برخوردار است.

تعدیل مثبت ۲۱۴ ریالی پیش‌بینی سود «غمینو»

شرکت صنایع غذایی مینو شرق پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۳ را ۲۴ ریال تعدیل مثبت داد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با سرمایه ۷۰ میلیارد ریال مبلغ ۸۸۲ ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که «غمینو» در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه ۱۷ اسفندماه ۹۲ مبلغ ۶۶۸ ریال اعلام کرده بود. «غمینو» سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با فرض عدم فروش خط نوشابه مبلغ ۸۸۲ ریال و با فرض فروش خط نوشابه مبلغ یک هزار و ۱۰۲ ریال اعلام کرده است. فروش این شرکت برای سال‌جاری با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال مالی ۹۲ بیش از ۶۴۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. پیش‌بینی عملکرد «غمینو» برای امسال نسبت به عملکرد سال مالی گذشته به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶۱ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۰ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات یک درصد افزایش نشان می‌دهد.