گروه بنگاه‌های اقتصادی؛ فاطمه حاج‌علی: شرکت‌های معادن منگنز ایران، رایان سایپا و شهد (قند خوی) آخرین گزارش عملکرد خود را منتشر کردند که به شرح ذیل است: «قشهد» ۱۹۰۰ ریال سود پیش‌بینی کرد

شرکت شهد (قند خوی) اولین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ تیرماه ۹۴ را با سرمایه ۳۳ میلیارد ریال مبلغ یک هزار و ۹۰۰ ریال اعلام کرد. این شرکت سود هر سهم امسال را مبلغ یک هزار و ۹۲۱ ریال پیش‌بینی کرده بود و طی ۹ ماه منتهی به ۳۱ فروردین ماه مبلغ یک هزار و ۶۲۵ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. «قشهد» فروش سال مالی ۹۴ را با افزایش ۸۶ درصدی نسبت به سال مالی ۹۳ معادل ۸۰۶ میلیارد ریال اعلام کرده که علت این تغییر را افزایش میزان و نرخ فروش عنوان کرده است. همچنین این شرکت فروش سال ۹۳ را مبلغ ۴۳۳ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره ۹ ماه یادشده از فروش محصولات خود بیش از ۳۲۳ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. شرکت اعلام کرده که سود پیشنهادی هیات مدیره برای تقسیم بین صاحبان سهام در مجمع عمومی عادی سالانه ۹۴ مبلغ ۳۰۰ ریال به ازای هر سهم است.

«ولساپا» ۳۶۹ ریال سود شناسایی کرد

شرکت رایان سایپا در اطلاعات و صورت‌های سال مالی ۹۲ با سرمایه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مبلغ ۳۶۹ ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد. این رقم در مقایسه با سال مالی ۹۱ معادل چهار درصد افزایش نشان می‌دهد. «ولساپا» درآمد حاصل از عملیات لیزینگ سال گذشته را یک هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال اعلام کرده که با کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال مالی ۹۱ مواجه است.

تعدیل پیش‌بینی سود ۹۳ «کمنگنز»

شرکت معادن منگنز ایران پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با تعدیل منفی نسبت به پیش‌بینی قبلی مبلغ ۴۵۳ ریال اعلام کرد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «کمنگنز» پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۳ را با سرمایه ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در تاریخ ۱۱ و ۲۰ اسفندماه ۹۲ مبلغ ۴۸۲ ریال اعلام کرده بود.