گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با افت شدید شاخص مواجه شد و با ثبت دومین کاهش یک درصدی پیاپی وضعیت نامناسبی را به نمایش گذاشت. در بازار دیروز معامله‌گران با بازار متعادلی در ابتدای وقت مواجه شدند اما این جو متعادل رفته رفته جای خود را به عرضه‌های سنگین داد تا بیشتر نمادهای بازار با ریزش شدید قیمتی مواجه شده و رو به کاهش بگذارند.
در این میان افت شدید قیمت نمادهای تازه‌واردی نظیر فولاد ارفع و کی بی سی و همچنین عرضه‌های صورت گرفته در نمادهایی نظیر هلدینگ خلیج فارس و مخابرات موجب تشدید افت شاخص شد؛ به گونه‌ای که شاخص با ۹۲۲واحد افت معادل ۱۹/۱ درصد دومین روز منفی بیش از یک درصد در سال جاری را تجربه کرد. روز چهارشنبه نیز شاخص یک درصد افت کرده بود و با این افت، زیان سال جاری بورس به منفی ۲/۳ درصد رسیده است.
در بازار دیروز در تحولات مهم در گروه غذایی عرضه بلوک ۸۰درصدی مارگارین صورت گرفت و این بلوک بدون رقابت احتمالا توسط توسعه صنایع بهشهر خریداری شد. انتظار می‌رود در صورت خرید این بلوک توسط «وبشهر» برای تعدیل سود متوقف شود. در گروه فولادی دیروز فولاد ارفع بعد از رشد قابل ملاحظه اخیر با تعادل و در ساعتی نیز با صف فروش همراه شد تا از ۱۰۰میلیون سهم شناور این شرکت نزدیک به ۶۲میلیون سهم آن معامله شود. در همین حال دیروز در گروه پتروشیمی افت نمادها با همراهی خلیج فارس توام شد. در این گروه دیروز خبرهایی در مورد افزایش سرمایه مارون در بازار شنیده ‌شد.
در همین رابطه مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد: افزایش سرمایه شرکت همواره در برنامه کاری آن قرار داشته و این موضوع در آخرین مجمع عمومی برگزار شده نیز مطرح شده، این در حالی است که هم‌اکنون «مارون» در حال بررسی و تهیه گزارش توجیهی به منظور اجرای برنامه افزایش سرمایه است، به گونه‌ای که در صورت سپری شدن مراحل قانونی و موافقت هیات مدیره و سهامداران عمده شرکت، به‌طور قطع اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق سامانه کدال انجام می‌پذیرد.
مصطفی احمدزاده ضمن تکذیب خبر افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه «مارون»، در این خصوص ابراز کرد: همان‌طور که عنوان شد در حال حاضر میزان دقیق افزایش سرمایه مجموعه مشخص نشده و در مرحله تدوین گزارش توجیهی و دریافت موافقت مقامات مربوطه به سر می‌برد. وی با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه پتروشیمی بوشهر، در این خصوص بیان کرد: میزان سرمایه مجموعه یادشده در حالی پس از اجرای چندین مرحله برنامه افزایش سرمایه به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده که ارتقای آن به ۵۳۰ میلیارد تومان در برنامه آتی این مجموعه قرار دارد. در گروه واسطه‌گری مالی، مجمع عمومی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با حضور ۶/۸۵ درصد سهامداران برگزار شد و در این جلسه تقسیم سود ۶۰۰ ریالی برای هر سهم به تصویب رسید.
در گروه معدنی دیروز خبرهای اولیه در مورد احتمال افزایش عوارض صادرات سنگ‌آهن به ۳۰درصد در بازار مطرح بود؛ در این باره معاون معدنی وزیر صنعت از ارائه پیشنهاد تعیین عوارض ۳۰ درصدی صادرات سنگ‌آهن خام به دولت خبر داد و گفت: این موضوع در حال بررسی است. جعفر سرقینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد عوارض صادرات سنگ‌آهن اظهار کرد: پیشنهاد عوارض ۳۰ درصدی صادرات سنگ‌آهن خام به دولت ارائه شده، ولی هنوز مصوبه‌ای در این مورد نهایی نشده است. در مجموع بازار دیروز همچنان بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس و فرابورس به ۲۴۳میلیارد تومان رسید.