گروه بنگاه‌ها- سرمایه شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن «بالاست» 110 درصد افزایش یافت. ابراهیم یاسری، مدیرعامل «بالاست» با اعلام این مطلب افزود: افزایش 110 درصدی سرمایه شرکت از محل سود انباشته صورت گرفته که در این راستا سرمایه شرکت از 38 میلیارد ریال به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: شرکت از روند رو به رشدی برخوردار شده و با فعالیت‌های صورت گرفته طی سال‌جاری توانسته‌ایم که با بالفعل کردن پتانسیل‌های بالقوه، شرکت را در مسیر اصلی خود قرار دهیم. در این راستا تلاش شد با تجهیز، نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات برای حضور در عرصه عمرانی آمادگی کامل را فراهم آوریم. یاسری افزود: شرکت بالاست با فعالیت در حوزه‌های زیرسازی راه‌آهن و ساخت ابنیه، روسازی ریلی، حمل‌ونقل واگنی و نگهداری ساختمان و تاسیسات توانسته به صورت یک برند و با عنوان بازوی اجرایی نظر کارفرمایان از جمله راه‌آهن را جلب کند. وی در ادامه تصریح کرد: شرکت از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سال گذشته برخوردار است و در حال حاضر در زمینه زیرسازی، بازسازی و بهسازی خطوط ریلی دارای پروژه‌های خوبی در جنوب، یزد و قم هستیم و پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش بودجه عمرانی سال 93 در راه‌آهن، بخشی از این بودجه را نیز به سمت شرکت بالاست سوق دهیم. یاسری ادامه داد: در این راستا با انجام تمهیدات لازم و مصوبات صورت گرفته در هیات مدیره تلاش شده که با خرید ماشین‌آلات، تجهیزات و کارخانه تراورس بر توان اجرایی شرکت بیفزاییم.
مدیرعامل «بالاست» با اشاره به فعالیت معادن در خصوص تولید بالاست موردنیاز کشور عنوان کرد: در حال حاضر شرکت دارای 30معدن در سراسر کشور است که از این تعداد 11 معدن فعال هستند و بقیه در صورت نیاز فعال خواهند شد، این در حالی است که با توجه به کاهش بودجه‌های عمرانی کشور و به دنبال آن کاهش فعالیت‌های عمرانی، شرکت در مسیر تولید از ایده‌آل‌های خود کمی فاصله گرفته که با توجه به افزایش بودجه عمرانی در سال آینده نسبت به شکوفایی در این بخش نیز بسیار خوش‌بین هستیم. یاسری در خصوص فعالیت در حوزه ساختمان و تاسیسات گفت: گرچه سال‌ها در این حوزه زیانده بودیم، اما با مدیریت برهزینه‌ها روند زیان سیر نزولی به خود گرفت؛ به طوری که در 9 ماهه سال 92 شاهد کاهش چشمگیر زیان در این حوزه بوده‌ایم. وی در همین رابطه اشاره کرد: «بالاست» با حضور در مناقصات توانست با فعالیت‌ها و ابتکارات انجام شده در اکثر نواحی راه‌آهن حضور داشته باشد و حتی در ناحیه هرمزگان که چند سال بود حضور نداشت، مجددا حضور پیدا کند. مدیرعامل شرکت «بالاست» گفت: در حال حاضر 87 درصد از سهام شرکت در اختیار شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن قرار دارد که در این جابه‌جایی سهام، کلیه پرسنل به این شرکت منتقل شدند و شرکت نیز در این خصوص پاسخگو است.