یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات نسبی تحولات مختلف بر وضعیت بورس گفت: تحولات کشور به تنهایی نمی‌تواند بورس را از مسیر خود خارج کند، بلکه این سوءمدیریت‌ها است که می‌تواند بورس را دچار تلاطم کند.
به گزارش «ایسنا»، ابراهیم نکو اظهار کرد: بورس تابع شرایط و نوسانات سیاسی و همچنین حوزه‌های مختلف است و نمی‌توان بورس را جدا از پیکره واحد کشور دانست و تصور کرد که هر اتفاقی در کشور بیفتد بازار بی‌تفاوت خواهد بود.
وی افزود: اتفاقا زنده بودن بورس به این است که این بازار نسبت به تحولات کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی و بخش‌های دیگر واکنش نشان می‌دهد و این واکنش نشان‌دهنده سرزنده بودن بورس است. اما اینطور نیست که فقط تحولات کشور بورس را از مسیر خود خارج کند، بلکه برنامه‌ریزی‌های ناصحیح است که می‌تواند امنیت بورس را به خطر بیندازد.
نماینده رباط‌ کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوءمدیریت‌ها باعث تلاطم بازار و فراز و نشیب‌های خطرناک در آن می‌شود، تصریح کرد: بورس ایران می‌تواند به خاطر ظرفیت‌هایی که دارد از بورس‌های مطرح جهانی باشد، از سویی عملکرد بورس ما تاکنون قابل قبول بوده و به‌خصوص به خاطر تزریق نقدینگی به سمت تولید توانسته موفق عمل کند.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بورس در سطح کشور جا نیفتاده و برای خیلی‌ها شناخته شده نیست، ادامه داد: در کشورهای موفق اقدامات مهمی در حوزه بورس انجام شده که در کشور ما از آنها الگوبرداری نشده است، لذا گاهی یک تصمیم‌گیری ناصحیح می‌تواند بورس را با گرفتاری و مصائب روبه‌رو کند.
نکو خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات بازارها احساس امنیت بیشتری کردند و خودشان را از ناامنی‌های قبلی رها‌یافته دیدند، اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که می‌تواند آرامش بورس را بر هم بزند.
وی با بیان اینکه روند مثبت مذاکرات هسته‌ای می‌تواند نتیجه مثبتی در بورس بگذارد، گفت: اگر شرایط بین‌المللی کشور و مذاکرات هسته‌ای دچار تلاطم یا درگیری‌های سیاسی بین گروه‌ها ایجاد شود، این مساله می‌تواند نقش منفی در بازار داشته باشد و موجب کاهش شاخص‌ها در بازار شود.
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس‌شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر شرایط کشور حالت عادی داشته باشد، بورس با کمی نوسان می‌تواند سیر صعودی خود را ادامه دهد، یادآور شد: من فکر می‌کنم سال ۹۳ برای بورس ما سال مبارکی خواهد بود، البته به شرط اینکه با همین روند و مدیریت فعلی به کار خود ادامه دهد و در عین حال در سال ۹۳ خود را با اتفاقات سال مثل هدفمندی یارانه‌ها و اقتصاد مقاومتی وفق دهد که در این صورت می‌تواند موفق عمل کند.