گروه بنگاه‌ها- پذیره‌نویسی در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام تا 28 اسفندماه تمدید شد. «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام»، اولین صندوق سرمایه‌گذاری شرکت کارگزاری فیروزه آسیا است که در قالب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سهامی و با حداقل 20 میلیارد ریال و حداکثر 50 میلیارد ریال سرمایه در اندازه کوچک راه‌اندازی شده است.
به گزارش روابط عمومی فیروزه آسیا، قیمت هر واحد پذیره‌نویسی در این صندوق یک میلیون ریال است و سرمایه‌گذاران فرصت دارند تا پایان سال۹۲ به این صندوق بپیوندند. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام از ابتدای سال ۱۳۹۳ در سهام پذیرفته شده در بورس، فرابورس، اوراق مشارکت، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های بانکی، سرمایه‌گذاری را آغاز خواهد کرد.
سحر باقری، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام، با اشاره به نشیب‌های بورس در این روزها می‌گوید: طی دوماه گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار ۱۲/۸ درصد افت داشته در حالی که قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها دچار افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی بوده‌اند. اما با این حال به نظر می‌رسد فشارهای روانی برای فروش در بسیاری از نمادها کاهش یافته و سهام‌داران حاضر به فروش سهام با قیمت‌های پایین نیستند.
به اعتقاد او با اعلام بودجه محتاطانه بسیاری از شرکت‌ها درسال ۱۳۹۳، به ویژه در شرکت‌های پتروشیمی مصرف‌کننده گاز، نگرانی‌های بازار در مورد شفافیت بودجه این گروه برطرف شده است. از نظر بسیاری از فعالان بازار و تحلیلگران، قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها برای افرادی که دید سرمایه‌گذاری میان مدت و بلندمدت دارند، جذاب شده است.
صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام به همت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) و شرکت کارگزاری فیروزه آسیا (سهامی خاص) تاسیس شده ‌است.
مدیر این صندوق، شرکت کارگزاری فیروزه آسیا (سهامی خاص)، و متولی آن شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار (سهامی خاص) است. ضامن نقد شوندگی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام نیز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) و حسابرس این صندوق، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت کارآزموده‌کاران است.