«صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام»، اولین صندوق سرمایه‌گذاری شرکت کارگزاری فیروزه آسیا از ۱۰ اسفند‌ماه ۱۳۹۲ پذیره‌نویسی خود را آغاز کرده است. این صندوق در قالب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سهامی و با حداقل سرمایه ۲۰ میلیارد ریال و حداکثر سرمایه ۵۰ میلیارد ریال در اندازه کوچک راه‌اندازی شده است. به گزارش روابط عمومی فیروزه آسیا، این صندوق در سهام پذیرفته شده در بورس، فرابورس، اوراق مشارکت، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های بانکی، سرمایه‌گذاری را آغاز خواهد کرد. درحال حاضر بیش از ۱۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در قالب‌های مختلف در بورس ایران، فعالیت می‌کنند که میزان بازدهی بسیاری از آنها طی یک سال اخیر مثبت بوده است.

سحر باقری، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام، با اشاره به افزایش گرایش سرمایه‌گذاران برای حضور در صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌گوید: «مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری راه‌حلی مطمئن برای سرمایه‌گذاران خرد است، چرا که با بهره‌گیری از تجربه و تبحر متخصصان سرمایه‌گذاری می‌توانند در بازار سرمایه حضور پیدا کرده و از هزینه‌های تحلیل و انتخاب سهام خود بکاهند.»

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام به همت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) و شرکت کارگزاری فیروزه آسیا (سهامی خاص) تاسیس شده ‌است. مدیر این صندوق، شرکت کارگزاری فیروزه آسیا (سهامی خاص)و متولی آن، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار (سهامی خاص) است. ضامن نقدشوندگی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فام نیز شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) و حسابرس این صندوق، موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت کارآزموده‌کاران است. همه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صندوق فرصت دارند از تاریخ شنبه ۱۰اسفندماه ۱۳۹۲ الی چهارشنبه ۱۴ اسفندماه، در پذیره‌نویسی شرکت کنند.