معاون بازار شرکت بورس در خصوص بازگشایی نمادهای نفت و گاز پارسیان و معادن بافق شفاف‌سازی کرد.
علی صحرایی، در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، در خصوص ابهامات بازگشایی نمادهای نفت و گاز پارسیان و حق‌تقدم این شرکت توضیح داد: به دلیل برگزاری مجمع شرکت نفت و گاز پارسیان در روز شنبه، بر اساس رویه، نماد این شرکت قبل از برگزاری مجمع بازگشایی شد تا سهامدارانی که تمایل ندارند وارد مجمع شوند بتوانند سهام خود را نقد کنند.
وی در‌خصوص بازگشایی نماد حق‌تقدم «پارسان» گفت: روز سه‌شنبه آخرین دوره پذیره‌نویسی حق‌تقدم نفت و گاز پارسیان بود بنابراین در راستای قابل معامله شدن حق‌تقدم این شرکت تا روز مجمع، نماد آن مورد بازگشایی قرار گرفت تا بتواند مورد معامله قرار گیرد. معاون شرکت بورس در مورد ابهامات دامنه نوسان این شرکت توضیح داد: به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از سودآوری این شرکت ناشی از عملکرد گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر است و خود شرکت نیز شفاف‌سازی کرده که تغییر محسوسی ناشی از افزایش نرخ گاز از عملکرد آنها ندارد؛ بنابراین بین شفاف‌سازی و بازگشایی نماد، نقدشوندگی مهم‌تر بوده و به همین دلیل طبق قانون نماد شرکت مورد بازگشایی قرار گرفت.
صحرایی در خصوص ابهام بازنشدن دامنه نوسان «پارسان» گفت: زمانی که تعدیل شرکت کمتر از ۲۰ درصد باشد نیازی به باز شدن دامنه نوسان وجود ندارد مگر اینکه دوره طولانی نماد بسته شده باشد که این موارد در مورد پارسان صدق نمی‌کند بنابراین دامنه نوسان پارسان طبق قانون و با همان رویه باز شد.
معاون بازار شرکت بورس در‌خصوص باز نشدن دامنه نوسان شرکت معادن بافق نیز توضیح داد: دامنه نوسان این شرکت در دو روز کاری باز شد ولی در سفارش‌هایی که تطبیق پیدا کرد بسیار کم بود و در یک روز نیز تطبیق قیمت صورت نگرفت بنابراین بر‌اساس قانون زمانی که سهامی در دو روز کاری قیمت نخورد، نماد با همان قیمت قبلی بسته شده و دامنه نوسان اعمال می‌شود.
وی در مورد زمان بازگشایی نمادهای پتروشیمی و مپنا گفت: زمانی که اطلاعات شفاف‌سازی نمادهای پتروشیمی و پیش‌بینی سود سال ۹۳ شرکت مپنا به بازار اعلام شود نماد شرکت‌ها بازگشایی خواهد شد.