گروه بورس- زهرا رحیمی: معاملات روز پایانی هفته در فرابورس با عرضه اولیه «بمپنا» و عرضه بلوک 100 درصدی تولید نیروی برق آبادان استقبال گرم سرمایه گذاران را در پی داشت.
در جریان معاملات آخرین روز هفته و با توجه به عرضه اولیه سهام شرکت تولید برق عسلویه مپنا، ۲۷ هزار و ۶۴۳ معامله‌گر آنلاین«بمپنا» خریدند.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، درجریان این عرضه اولیه سهمیه هر یک از معامله‌گران بر خط (آنلاین) حداکثر ۶۰۰ سهم در نظر گرفته شد که در مدت زمان ۶ دقیقه به قیمت کشف شده ۱۱ هزار و ۱۰۰ ریال به فروش رفت. همچنین دیروز به دنبال عرضه ۱۰۰ درصد از سهام شرکت تولید برق آبادان، ۲۲۰ میلیون سهم این شرکت به قیمت ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال معامله شد. هر سهم شرکت تولید نیروی برق آبادان که توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از توانیر عرضه شده بود، ۴۶ هزار و ۱۷۱ ریال قیمت
خورد.
در بازارچه گذشت؟
در بازار فرابورس ایران بیش از ۲۰۸ میلیون سهم معامله شد تا در پی معاملات یک‌هزار و ۲۰ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریالی در ۵۱ هزار دفعه داد‌وستد شاخص این بازار از افزایش ۲/۳واحدی برخوردار شود.
بر این اساس آیفکس در پی تاثیر‌پذیری مثبت در نمادهای پالایش نفت تهران، نفت پاسارگاد، بانک دی و ذوب‌آهن اصفهان، به رقم ۵۰/۷۵۲واحدی رسید.
در جریان معاملات آخرین روز هفته بیشترین حجم داد‌و‌ستد به ۲۲۰ میلیون سهم برق آبادان اختصاص داشت و پس از آن پتروشیمی مارون، تولید برق عسلویه و بانک دی به ترتیب با ۵/۹۱، ۴/۳۶ و ۶/۱۳ میلیون سهم در رتبه بعدی قرار گرفتند.
افزون بر این نماد شرکت‌های فناوری اطلاعات خوارزمی، پالایش نفت تهران،گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی بیشترین رشد قیمت را داشتند.
بر اساس پیام ناظر بازار، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، تعداد ۹۱ میلیون و ۶۳۰ هزار سهم معادل ۱۰۰ درصد
از سهام کنترلی شرکت نوسازی صنایع ایران (سهامی خاص) را با قیمت پایه کل ۲۰۶ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال را به‌طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط (۷۰ درصد نقد، مابقی اقساط یک‌ساله با نرخ ۱۵ درصد)، از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران در روز چهارشنبه مورخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۲ به فروش برساند.