گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل تامین سرمایه کاردان از تشکیل صندوق جهانی انرژی ایران Iran Global Energy Fund) IGEF) نامیده می‎شود، خبر داد و افزود: این صندوق که از نوع صندوق‎های سرمایه‌گذاری در صنعت مشخص محسوب می‌شود با هدف تامین قسمتی از منابع مورد نیاز از خارج از کشور برای انجام پروژه‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل می‌شود.
مجید زمانی ادامه داد: در سال گذشته ۳۶ میلیارد دلار منابع توسط این نوع صندوق‌ها در بازارهای نوظهور جمع آوری شده که از این میزان ۲۴ میلیارد دلار آن در قالب ۸۸۳ طرح و شرکت سرمایه‌گذاری شده است.
مدیرعامل تامین سرمایه کاردان در خصوص تشکیل صندوق جهانی انرژی ایران IGEF توضیح داد و افزود: این صندوق که از نوع صندوق‎های سرمایه‌گذاری در صنعت مشخص محسوب می‌شود با هدف تامین قسمتی از منابع موردنیاز از خارج از کشور برای انجام پروژه‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل می‌شود و طرح اولیه ایجاد صندوق جهانی انرژی ایران توسط شرکت تامین سرمایه کاردان در هم‎اندیشی بازنگری قراردادهای نفتی ارائه می‌شود و جوانب آن توسط فعالان صنعت نفت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی یاد آورشد: این صندوق در صورت شکل‌گیری، به شرکت‌های داخلی و شرکت‏های خارجی متوسط برای حضور فعال‌تر در توسعه پروژه‎های صنعت نفت و گاز و همچنین پروژه‎های بالادستی پتروشیمی کمک خواهد کرد.
زمانی همچنین اشاره کرد: در صورت شکل‌گیری این صندوق‎ها باید با همکاری موسسات حسابرسی و دیگر بانک‎های سرمایه‌گذاری در سطح بین‎المللی برای افزایش جذابیت برای سرمایه‌گذار طراحی شود و تامین سرمایه کاردان در حال انجام مذاکرات به منظور طراحی ساختار این همکاری‎ها است.
این در حالی است که صندوق‌های متعددی در جهان برای سرمایه‌گذاری در صنعت‌های خاص و در کشورهای خاص شکل گرفته، اما در ایران چنین صندوقی وجود نداشته است.
وی در پایان تاکید کرد: ما می‌خواهیم معافیت‌های مالیاتی که به سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور تعلق می‌گیرد، به سرمایه‌گذاری در این صندوق تعلق بگیرد و از همین رو با سازمان بورس هماهنگی‌های لازم انجام شده است. افزون بر این، باید با تصویب آیین‌نامه جدیدی ذیل قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، مشکلاتی که برای انتقال سرمایه‌های خارجی در چند سال اخیر پیش آمد، رفع شود.