رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: همواره برای اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران خرد و کلان در کنار آنان هستیم. به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع سرمایه‌گذاری در بورس و نوسانات اخیر در یک برنامه تلویزیونی مورد بحث و تبادل‌نظر میان کارشناسان قرار گرفت.
رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در این برنامه با بیان اینکه نوسان در بورس طبیعی است، اظهار کرد: گاهی در کنار بنیاد‌هایی که بر بازار سرمایه اثرگذار هستند، جو روانی و هیجانات موجب نوسان بازار می‌‌شود. محمدهادی زاهدی‌وفا ادامه داد: سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و متولی بازار سرمایه می‌تواند در شرایطی برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد دخالت‌هایی داشته باشد که مانع از هیجان گروهی برای به خطر افتادن منافع سرمایه‌گذاران شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در گفت‌وگوی تلفنی با این برنامه درباره تغییر شرایط معاملات بورس اظهار کرد: به هرحال ما در همه شرایط در کنار مردم هستیم و در روزهای رونق و رکود خود را در کنار سرمایه‌گذاران می‌دانیم. علی صالح‌آبادی ادامه داد: شاخص بازار سهام همواره باید روند افزایشی یا کاهشی داشته باشد که اگر روند بلندمدت آن مدنظر قرار گیرد، بسیار معقولانه‌تر است.
وی گفت: هفته گذشته با وجود روند کاهش شاخص‌های بازار هم بنده و هم وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها بارها توصیه‌های لازم را به مردم کردیم.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه همواره به دغدغه‌ مردم توجه داریم، گفت: از ابتدای هفته جاری سازوکاری را اجرایی کردیم که شاهد آثار مثبت آن در بازار هستیم.
وی در پاسخ به نقد کارشناسان در مورد سازوکار اجرایی جدید تاکید کرد: طرحی که از ابتدای هفته جاری اجرا شد، به منظور اطمینان‌بخشی به بازار بود که جلوی هیجان کاذب را گرفت.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همه مردم انتظار دارند که در زمان هیجان روانی در کنار آنان باشیم، بنابراین با اجرای این سازوکار جدید بسیاری از مردم در تماس‌هایی از سازمان بورس تشکر کردند.
صالح‌آبادی با اشاره به اینکه همواره جلوی هیجان کوتاه‌مدت را با سازوکارهای مختلف خواهیم گرفت، گفت: در سازوکارهای حمایتی ضمن آنکه باید در عرضه و تقاضا نقشی نداشته باشیم، جو کاذب را کنترل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این سازوکار جدید از ساعت ۸:۳۰ دقیقه تا ۱۲ به دلیل جلوگیری از جوهای روانی کاذب و نگرانی از صف‌های فروش، محدودیتی در فروش سهام ایجاد شد که این محدودیت از ساعت ۱۲ به‌طور کامل برداشته شده و برمبنای قیمت پایانی امکان معاملات به هر تعدادی فراهم شده است.
صالح‌آبادی با اشاره به اینکه در روزهای پررونق هم با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی در گذشته جلوی افزایش بیش از حد قیمت‌ها گرفته شد، گفت: در این خصوص با هماهنگی‌ سازمان بورس، عرضه‌ها به‌طور کاملا طبیعی و بر مبنای شرایط بازار برای گسترش مالکیت عمومی انجام شد.