گروه بنگاه‌ها- ظرفیت تولید تیوب و تایر شرکت «ایران یاسا تایر و رابر» افزایش یافت. به گزارش خبرنگار ما، با افتتاح سالن جدید تیوب «ایران یاسا» ظرفیت تولید تیوب این شرکت از 46 هزار و 600 حلقه به 73 هزار حلقه در روز افزایش یافت. همچنین با افزایش ظرفیت تولید تایر نیز، تولید این شرکت از 21 هزار و 700 حلقه در روز به 31 هزار و 700 حلقه رسید. بهرامی نوید، مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر به خبرنگار ما گفت: با افزایش ظرفیت جدید سهم صادرات شرکت در سبد فروش به 30 میلیون دلار افزایش یافت.

وی افزود: این افزایش ظرفیت با هدف صادرات صورت گرفته و در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۲۲ درصد از تولیدات شرکت صادراتی بوده است. وی با اشاره به اینکه برخی از قراردادهای شرکت برای صادرات در سال ۹۳ در حال حاضر منعقد شده است، گفت: برای سال آینده قرارداد صادراتی ما به میزان ۳۰ میلیون دلار معادل ۸۵ میلیارد تومان برای ۹ کشور جهان در نظر گرفته شده
است.
وی در حالی که ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان، نیجریه، یمن و ترکمنستان را از جمله کشورهای خریدار محصولات شرکت دانست، تاکید کرد: هم‌اکنون ایران یاسا پنج نوع محصول را تنها برای بازار عراق تولید می‌کند. وی در ادامه به ۴۰ نوع محصول جدید تعریف شده در شرکت اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور تایر تیوبلس برای موتور تولید شده است. بهرامی نوید در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده محصولات پتروشیمی تا چه حد روی محصولات شرکت اثرگذار است، اضافه کرد: حدود ۲۵درصد از مواد اولیه شرکت از پتروشیمی‌ها تهیه می‌شود که هرگونه تغییری در قیمت این مواد روی قیمت تمام شده شرکت تاثیر خواهد گذاشت.