سنا - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تعداد دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پایان آذرماه امسال به 100هزار و 219 نفر رسید. ایوب باقر‌تبار اشاره به اینکه تا پایان آذرماه، ارزش روز صندوق‌های سرمایه‌گذاری به مرز چهار هزار میلیارد تومان رسیده، خاطرنشان کرد: ارزش روز سهام موجود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیش از 1330 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در آذر‌ماه ارزش صدور واحدهای سرمایه‌گذاری سه برابر ارزش ابطال بوده است، ابراز کرد: با در نظر گرفتن هزینه‌های معاملات و مدیریت صندوق، در یک سال منتهی به آذر ماه ۹۲، تعداد ۴۰ درصد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام که بیش از ۷۰ درصد از دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام را مدیریت می‌کنند، بازدهی بیشتر از شاخص داشتند.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: در حالی که ارزش سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به کل بورس تهران و بازار اول فرابورس ایران تنها سه دهم درصد است، ارزش معاملات آن ۳/۴ درصد است.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، سرمایه‌گذاری می‌کنند دارای افق سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت هستند؛ چون در این نوع صندوق‌ها برای ابطال زود هنگام جریمه در نظر گرفته شده است.
باقرتبار در پایان با اشاره به اینکه برای این سرمایه‌گذاران به تجربه ثابت شده که سود خواهند برد، اظهار کرد: مدیرانی که در طول ۶ سال فعالیت صندوق، خود مهارت‌شان را نشان دادند، به طور حتم در شرایط فعلی که ریسک سیاسی کاهش یافته است، انتظار می‌رود عملکرد بهتری حتی نسبت به گذشته به ثبت برسانند.