گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به روند رو به رشد صنعت خودرو در سال‌های اخیر گفت: صنعت خودرو به عنوان یکی از پتانسیل‌های اقتصادی کشور نقش قابل توجهی در تولید ناخالص ملی دارد.
محمدرضا سروش ضمن تاکید بر خصوصی‌سازی صنعت خودرو اظهار کرد: با خروج صنعت خودرو از مدیریت دولتی و خصوصی‌سازی این بخش، مسلما صنعت خودرو ایران با توجه به ظرفیت‌های موجود توسعه کمی و کیفی بهتری خواهد یافت و بسیاری از مشکلات موجود این صنعت رفع خواهد
شد.
وی با توجه به اداره بسیاری از بخش‌های خودروسازی و قطعه‌سازی کشور توسط بخش خصوصی، اظهار کرد: اداره بنگاه‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی به معنای اداره اقتصاد کشور توسط مردم است در حالی که متاسفانه در سه، چهار سال اخیر صنعت خودرو، خصوصا صنعت قطعه‌سازی که بخش زیادی از آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود به دلیل عملکرد نادرستی که در محیط کلان اقتصادی و بالطبع صنعت خودرو ایجاد شده با مشکلات زیادی مواجه شده است. وی در ادامه هرگونه مقایسه صنعت خودرو ایران با سایر صنایع خودرو دنیا را اشتباه دانست و گفت: در شرایط تورمی که اقتصاد ما در آن قرار دارد قطعا زمینه رقابت با بنگاه‌های خارجی را به شدت کاهش می‌دهد. در این شرایط پول از زنجیره تولید خارج و زمینه رکود را نیز فراهم می‌کند.
وی گفت: متاسفانه صنعت خودرو به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی و کمبود نقدینگی با کاهش تولید مواجه شده است، به طوری که هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌ها با فروش سهام و اموال و دارایی‌های مازاد ناگزیر به تامین نقدینگی مورد نیاز شده‌‌اند.