پرداخت سود اوراق صکوک به صورت ماهانه
گروه بنگاه‌ها- مدیر عامل تامین سرمایه امین گفت: بزرگ‌ترین اوراق اجاره کشور با پرداخت سود ماهانه برای نخستین بار، در راستای توسعه شبکه مخابراتی کشور توسط رایتل در بازار سرمایه دیروز منتشر شد.
علی سنگینیان افزود: اوراق اجاره رایتل، با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان با نرخ اجاره بهای ۲۰ درصد و به مدت ۴ سال، از روز یکشنبه ۲۲ دی در شبکه کارگزاری فرابورس پذیره‌نویسی شده است. سنگینیان ادامه داد: ضمانت بازپس‌گیری اصل و بهره توسط رایتل به سرمایه‌گذاران نیز همین دارایی‌های به اجاره رفته رایتل است که پس از خرید اوراق، این دارایی‌ها متعلق به دارنده اوراق شده و در صورت عدم پرداخت اصل و سود توسط رایتل، برای بازپرداخت تمامی تعهدات رایتل، به فروش خواهد رفت.
مدیر‌عامل تامین سرمایه امین تاکید کرد: این رویداد با تلاش و همکاری طولانی میان دو مجموعه رایتل و تامین سرمایه امین به قوع پیوسته است که با وجود مشکلات فراوان پیش‌رو با توجه به تازگی اوراق اجاره، مسائل مرتبط با ارزش‌گذاری دارایی‌های مخابراتی، اولین تجربه اپراتور تازه تاسیس رایتل در استفاده از ابزارهای بازار سرمایه و لزوم جلب اعتماد نهادهای نظارتی و... موفق به ایجاد ساختارهای لازم برای ورود رایتل به عرصه استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی برای توسعه خود شدند.