گروه بنگاه‌ها- رئیس مجتمع پتروشیمی‌جم گفت: با توجه به نقش و جایگاه شرکت پتروشیمی‌جم در صنعت پتروشیمی‌کشور، منطقه و بازارهای بین‌المللی، بررسی و بازبینی مستمر فعالیت‌های این مجتمع عظیم در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است. به گزارش روابط عمومی‌شرکت پتروشیمی‌جم؛ مهندس حسنعلی پاکروان، اظهار کرد: شرکت پتروشیمی‌جم (الفین دهم) که از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید اتیلن در جهان یاد می‌شود از طرح‌های استراتژیک توسعه صنایع پتروشیمی ‌کشور بوده که با توجه به نقش و جایگاه آن در صنعت پتروشیمی‌کشور، منطقه و بازارهای بین‌المللی، بررسی و بازبینی مستمر موضوعات مختلف این مجتمع عظیم، جهت روزآمدی و بهینه سازی بخش‌های مختلف تولید، خدمات و نیروی انسانی، ضروری بوده و در اولویت اول برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است. وی در ادامه بیان کرد: تعمیرات اساسی که اخیرا در شرکت پتروشیمی‌جم انجام گرفت، در نوع خود بی‌نظیر بوده که مطابق برنامه‌ریزی قبلی و با رعایت موارد ایمنی، بدون حادثه و مشکل خاصی با موفقیت به پایان رسید و علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روند تولید و کیفیت و کمیت آن داشته، بر تجارب نیروهای این مجموعه افزوده است. مهندس پاکروان افزود: طی زمان تعمیرات اساسی، علاوه بر انجام فعالیت‌های بازرسی، تمیز کاری و تعمیرات تجهیزات، تغییرات لازم در جهت دستیابی به ظرفیت اسمی ‌واحد الفین که حاصل بررسی‌های فنی مهندسی این شرکت بوده، انجام و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد افزایش ظرفیت تا حد طراحی این واحد خواهیم بود. همچنین واحدهای پلیمری سبک و سنگین مجتمع، کماکان با ظرفیت‌های طراحی خود در حال تولید هستند.

عرضه مستقیم کالاهای پتروشیمی جم در بورس کالا

سرپرست فروش و بازاریابی پتروشیمی جم گفت: پتروشیمی جم در نیمه دوم آذرماه راسا با نام جم اقدام به عرضه ۲۰۰۲ تن محصول PE-۱۰۰ و ۱۹۸۰ تن از انواع گریدهای بادی و تزریقی کرد.

محسن فراهی در خصوص کاهش عرضه کالاهای این پتروشیمی ‌در بورس کالا افزود: پتروشیمی ‌جم پس از پایان عملیات تعمیرات اساسی طی هفته‌های اخیر تنها یک هفته عرضه نداشته و دلیل آن نیز ورود مستقیم عرضه کالاهای شرکت پتروشیمی‌جم توسط خود شرکت است. وی ادامه داد: این در حالی است که در گذشته شرکت دیگری مسوولیت عرضه محصولات پتروشیمی جم را برعهده داشت که ورود این شرکت گاهی سبب تاخیر در تحویل کالا و ایجاد نارضایتی مشتریان شده بود.

افزایش ۱۰ درصدی سود شرکت در سه ماهه پایان سال

رئیس امور سهام و تحلیلگری اقتصادی این شرکت نیز با بیان اینکه عرضه مستقیم کالاهای شرکت پتروشیمی‌جم توسط خود شرکت در بورس کالا فرصتی بهینه برای این شرکت محسوب می‌شود، گفت: این امر منجر به افزایش ۱۰ درصدی سود در سه ماهه پایان سال ۱۳۹۲ خواهد شد. ملیحه علیفری افزود: این در حالی است که سابقا شرکت دیگری مسوولیت عرضه محصولات پتروشیمی ‌جم را برعهده داشت که ورود این شرکت بعضا سبب تاخیر در تحویل کالا و ایجاد نارضایتی مشتریان شده بود.