گروه بنگاه‌ها - پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله آسمان آرمانی از نوع سهام از سه‌شنبه هفته جاری (12 آذرماه) به مدت یک هفته در تمام شعب کارگزاری‌های سراسر کشور آغاز می‌شود.
دکتر محمد جمالی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان و مهدی فریور، مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان در نشست خبری روز گذشته به معرفی صندوق قابل معامله آسمان آرمانی و مزایا و کارکردهای آن پرداختند. مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک از سال ۸۶ پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند، گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۱۰۰ صندوق در سهام، مختلط و با درآمد ثابت در حال فعالیت هستند که عمده آنها را صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تشکیل می‌دهد. جمالی ادامه داد: این در حالی است که در دنیا با طیف متنوعی از صندوق‌ها از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار پول، طلا، سهام، پروژه و حتی نوعی از صندوق‌ها که در صندوق‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند، روبه‌رو هستیم. مزیت این صندوق‌ها این است که تمام نیازهای سرمایه‌گذاران را با هر درجه ریسکی تامین می‌کنند. مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان با اشاره به مدیریت این شرکت در دو صندوق مشترک آرمان و مشترک آرمان شهر، تصریح کرد: مدیریت و بازارگردانی صندوق مشترک آرمان که از عمر فعالیت آن بیش از یک سال می‌گذرد، را عهده‌دار هستیم. این صندوق در یک ماه گذشته ۱۷ درصد، سه ماهه گذشته ۳۴/۳ درصد، شش ماه ۹۳ درصد و در یک سال گذشته ۲۰۶ درصد سود بازده کسب کرده این در حالی است که ۱۷۶ درصد بازدهی سالانه به دست آورده است.
کارمزد یک درصدی
او با تاکید بر دامنه اختلاف پنج درصدی بین قیمت خرید و فروش، درخصوص نرخ کارمزد این صندوق گفت: کارمزد را یک درصد در نظر گرفته‌ایم؛ چراکه قصد داریم هزینه‌های ارکان را کاهش دهیم تا سرمایه‌‎گذارانی که با سرمایه کلان و خرد وارد این بازار می‌شوند اسیر هیجاناتی که در بازار وجود دارد نشوند و با ورود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری به یک بازده مناسب نسبت به سایر بازارها دست پیدا کنند. مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان از راه‌اندازی سه صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز خبر داد و گفت: اولین صندوق، آرمان توسعه سپهر نام دارد که با مدیریت ما و همکاری شرکت تامین سرمایه سپهر و کارگزاری توسعه صادرات تاسیس خواهد شد. همچنین دو صندوق دیگر به نام‌های آرمان توسعه و آرمان رفاه با همکاری کارگزاری توسعه صادرات و کارگزاری بانک رفاه در دستور کار قرار دارد.
همچنین در ادامه مدیرعامل شرکت سبدگردان آسمان به مخاطبان صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در بورس پرداخت و گفت: افرادی که تمایل به بازدهی بالاتر از نرخ سود بانکی همراه با پذیرش ریسک متناسب با سرمایه‌گذاری در بورس دارند، در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.