گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با اشاره به اولویت‌های کاری تیم مدیریتی جدید گفت: اولویت اصلی شستا این است که براساس برنامه و استراتژی فعالیت کند و بنگاه‌داری را براساس شیوه نوین، از جمله پایبندی به اصول حاکمیت شرکتی به اجرا در آورد چرا که حاکمیت شرکتی یک نظام مدرن بنگاه‌داری محسوب می‌شود. احمد فیاض‌بخش در جلسه معارفه خود ادامه داد: شفافیت و اطلاع‌رسانی دقیق، کامل و به موقع به کلیه سهامداران و ذی‌نفعان در امر بنگاه‌داری از اولویت‌های کاری تیم مدیریتی مجموعه بزرگ شستا خواهد بود.

وی با تاکید به نقش و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد و اشاره به شفافیت این بازار افزود: این روز‌ها نمی توان نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی را نادیده گرفت و شستا هم بی‌شک استفاده از پتانسیل این بازار را برای رشد و توسعه در دستور کار قرار می‌دهد و در همین راستا برنامه ورود هلدینگ‌های تابعه این شرکت به بورس و فرابورس را در دستور کار قرار داده و با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیر عامل شستا یاد آور شد: توسعه روابط سرمایه‌گذاران از برنامه‌های جدی این شرکت است تا ارتباط مداوم با سهامداران و ذی‌نفعان شرکت ایجاد شود و این گروه این امکان را داشته باشد تا پرسش‌های خود را درخصوص موارد مختلف بیان کند تا ارتباط دو سویه با شرکت ایجاد شود.

فیاض‌بخش تشکیل اتاق فکر را از برنامه‌های جدی خود عنوان کرد و گفت: با استفاده از اتاق فکر متخصصان و گروه مشاوران و تشکیل میز صنعت می‌توان از تجربیات نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای استفاده بهینه کرد و ما بنا داریم با تشکیل این بخش‌ها انتصابات بهتری داشته باشیم تا بهره‌وری سازمان افزایش یابد.

وی ادامه داد: با ایجاد همین بخش‌ها امکان بازنگری استراتژی‌های سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید و بی‌شک از محدوده صنایع کم بازده خارج شده و به سوی صنایع پربازده حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در شرایط تورمی باید از اهرم‌های مالی استفاده کرد تا بازدهی افزایش یابد بنابراین باید ازتامین مالی مبتنی بر بانک به سمت بازار سرمایه حرکت

کنیم.

مدیر عامل شستا همچنین بر آماده‌سازی هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شستا برای عرضه در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: تا به امروز شستا در حد خود در بازار سرمایه مطرح نبوده است و باید نقش پررنگ تری در این بازار داشته باشد و با اعتماد‌سازی بیشتر شرایطی فراهم شود که مردم مطمئن باشند از مشارکت با شستا منفعت کسب می‌کنند.

به گفته وی عرضه سهام در بورس موجب افزایش مشارکت عمومی در بنگاه داری می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا از یک سو عملکرد هیات مدیره مورد قضاوت قرار گیرد و از سوی دیگر تقویت نظام‌های حسابرسی کنترل داخلی، کاهش فساد و افزایش نظارت مالی را محقق کند.

وی با تاکید بر ارتباط مداوم با سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: شستا به عنوان یکی از بازوی‌های سازمان تامین اجتماعی در تدوین استراتژی و ایفای تعهدات مالی این سازمان را یاری خواهد رساند.