روز معاملات عمده در بازار سهام

عرضه‌های بلوکی جدید در راه است

دنیای اقتصاد- به گفته معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی، سه کنسرسیوم خارجی از آسیا، اروپا و کشورهای عربی پیشنهادهایی را برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند. ۳ کنسرسیوم خارجی خواهان خرید«مخابرات»

ایسنا - معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی‌سازی گفت: سه کنسرسیوم خارجی خواهان خرید سهام شرکت مخابرات ایران هستند.

سید مهدی عقدایی افزود: کنسرسیوم‌هایی از آسیا، اروپا و کشورهای عربی پیشنهادهایی را برای خرید سهام شرکت مخابرات ایران به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند.وی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی در انتظار ارسال گزارش‌های تلفیقی و شش ماهه تلفیقی حسابرسی شده شرکت مخابرات ایران است، اظهار کرد: پذیرش این شرکت اواسط آبان‌ماه جاری در بورس و اوراق بهادار انجام خواهد شد.

عقدایی در مورد زمان ورود سهام بانک‌ها در بورس و اوراق بهادار تهران گفت: پذیرش بانک‌ها از آذرماه امسال آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی شده، بانک‌های صادرات و ملت نخستین بانکی‌هایی هستند که در بورس و اوراق بهادار عرضه خواهند شد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، عقدایی از تاخیر در عرضه بلوکی سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) خبر داد و گفت: پس از متعادل شدن سهام این شرکت در بازار، عرضه پنج درصد بلوکی مپنا در بورس و اوراق بهادار تهران انجام خواهد شد.

عرضه پنج درصد (معادل هفت میلیارد سهم) از سهام شرکت مخابرات ایران روز اول دی ماه امسال برای کشف قیمت در بورس و اوراق بهادار تهران انجام می‌شود.