گروه بورس- رضا معظمی: بازار دادوستد سهام روز گذشته تحت تاثیر واگذاری ۴ بلوک سهام سیمانی دیگر توسط بانک مسکن به شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مسکن، شاهد افزایش حجم دادوستد تا رقم ۵/۸۶میلیارد تومان بود. در بازار دیروز ناظر معاملات در ابتدای وقت دادوستد، عرضه ۴ بلوک سهام توسط بانک مسکن را از شرکت‌های سیمان تهران، سیمان صوفیان، سیمان شمال و سیمان کرمان به اطلاع بازار رساند که این ۴ بلوک در نرخ پایه و بدون رقابت همچون بلوک‌های دیگر جمعا به ارزش ۶۵میلیارد تومان به شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بانک مسکن منتقل شد.

در معاملات دیروز در ابتدای وقت، معامله‌گران شاهد صدرنشینی پتروشیمی خارک بر صف‌های خرید بودند هر چند که به دلیل انتظار عرضه سهام فولادسازهای مبارکه و خوزستان، صف‌های خرید این دو نماد هم بالغ بر ۵۰میلیون و ۲۸میلیون سهم بود.

انتشار صورت‌های ۶ماهه شرکت داده‌پردازی اگرچه در پایان بازار اصلاح شد اما صف خریدی معادل ۸۰۰هزار سهم را به وجود آورد.

همچنین اعلام عدم وجود تعدیل EPS و افزایش سرمایه در چادرملو این نماد را به صف فروش کشاند اما این صف فروش جمع‌آوری شد.

با توجه به این مساله چادرملو ۵۶/۹ واحد تاثیر منفی با خود به همراه آورد تا با تاثیر منفی ۵۷/۱واحد نماد سایپا و به‌رغم تاثیر مثبت ۹۷/۲ واحدی نماد ملی مس شاخص در ساعت ۹ و ۵۴ دقیقه، ۷ واحد افت را تجربه کند.

در ساعت دوم بازار شاهد عرضه سهام سرمایه‌گذاری ساختمان به میزان صف خرید این نماد بود اما مجددا صف خرید برای این نماد تشکیل شد.

در ساعت ۱۱ و ۶دقیقه بازار شاهد دادوستد یک بلوک ۳/۲میلیون سهمی مالی و اعتباری سینا در نرخ یک‌هزار و ۱۲۹ریال بود.

در ساعت ۱۱ و ۷دقیقه نماد سرمایه‌گذاری رنا شاهد دادوستد یک بلوک ۱۴/۲میلیون سهمی در نرخ یک‌هزار و ۴۱۴ریال بود.

با تشکیل صف خرید برای نماد ملی مس و دادوستد ۵میلیون سهم، نماد ملی مس ۲۲ واحد بر شاخص تاثیر مثبت گذاشت تا در کنار تاثیر مثبت ۱۳/۵واحدی عرضه ۴۹۹هزار سهم پتروشیمی خارک و به‌رغم تاثیر منفی ۹۶/۳ واحدی بانک پارسیان که با صف فروش مواجه بود، ۱/۲واحد تاثیر منفی نماد باما و توسعه معادن روی شاخص در نهایت با ۵/۲۱ واحد رشد به کار خود در آخرین روز ماه رمضان ادامه دهد. با این تحول شاخص در نهایت با ۷۰ واحد رشد، هفته کاری را به پایان رساند و به رقم ۱۰هزار و ۳۱۹واحد

برسد.