گروه بورس - هیات‌مدیره داروپخش امسال پیشنهاد ۳۴۵میلیارد ریال سود را دارد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، این شرکت به ازای هر سهم تقسیم مبلغ یک هزار و ۱۵۰ ریال خالص از سود سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت داروپخش درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۲۸۵ ریال پیش‌بینی

کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «وپخش» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد افزایش داشته است.

هیات‌مدیره در نظر دارد سرمایه شرکت را از مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل سود انباشته مطالبات حال شده و آورده نقدی افزایش دهد. شرکت در تاریخ ۱۷ مرداد ۸۵ محل افزایش سرمایه را سود انباشته اعلام کرده بود. همچنین شرکت اعلام کرده است که سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به برآورد سال در حساب‌ها لحاظ شده است.

شرکت داروپخش توانست تا پایان دوره ۶ ماه منتهی به شهریور ماه با تحقق ۶۴۲ ریال سود برای هر سهم معادل ۵۰درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد.

همچنین در نیمه نخست امسال سود حاصل ازسرمایه‌گذاری‌های دشاروپخش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد افزایش داشت و معادل ۵۰درصد از بودجه پیش‌بینی شده امسال «وپخش» را محقق کرده است.