گروه بورس- شرکت داروسازی اسوه در نیمه نخست سال‌جاری از فروش محصولات خود بیش از ۷۸میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت داروسازی اسوه پیش‌بینی فروش سال مالی ۸۶ را مبلغ ۲۲۲میلیارد و ۹۳۱میلیون ریال اعلام کرده است. این شرکت درآمد هر سهم امسال را با سرمایه ۵۴میلیارد ریالی، مبلغ یک هزار و ۴۳۲ریال پیش‌بینی کرده است.

در دوره شش ماه منتهی به پایان شهریورماه، این شرکت مبلغ ۴۳۲ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد، مبلغ ۷۰۰ریال را برای هر سهم به منظور تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی۸۶ پیشنهاد کند.

این شرکت در خصوص درصد پایین پوشش در عملکرد واقعی ۶ماهه اعلام کرده است از آنجا که محصولات جدید شرکت شامل اسورال، زنولیپ، زولپیرست و تاداگرا در ۶ماهه دو تولید و روانه بازار می‌شوند و برنامه تولید این محصولات از اول مهر ۸۶ آغاز شده است و ۲۰درصد از پیش‌بینی سالیانه را شامل می‌شوند، عملکرد در ۶ماه دوم سال‌جاری بالغ بر ۶۵درصد پیش‌بینی خواهد بود.

پیش‌بینی عملکرد «داسوه» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ هفتم مردادماه ۸۶ و صورت‌جلسه هیات‌مدیره مورخ ۱۰/۵/۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ ۳۶میلیارد ریال به مبلغ ۵۴میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل سود انباشته افزایش یافت و در تاریخ ۱۶مردادماه ۸۶ به ثبت رسید.